کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میان مراکز ثبت رکورد بازی و گینس؛

جنگ سایبری بر سر رکورد بزرگ‌ترین امتیاز در تاریخ بازی‌های کامپیوتری جهان

سايت خبری ايتنا , 2 تير 1399 ساعت 6:00

ایتنا- ماجرای بیلی میچل که یکی از نام‌های بزرگ تاریخ بازی‌‌های کامپیوتری است با ورورد مجدد نام او به کتاب رکوردهای گینس به مرحله جدیدی وارد شده است.


ماجرای بیلی میچل که یکی از نام‌های بزرگ تاریخ بازی‌‌های کامپیوتری است با ورورد مجدد نام او به کتاب رکوردهای گینس به مرحله جدیدی وارد شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، چند دهه پیش بازی‌های کامپیوتری مانند امروز محبوب نبودند و بسیاری از افراد برای تجربه بازی‌های کامپیوتری باید به مراکز آرکید مراجعه کرده و از کابین‌های مخصوص بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کردند.
 
این دستگاه‌ها معمولا به نحوی ساخته شده بودند که بتوانند بیشترین میزان ژتون را از کاربران بگیرند و به همین دلیل نیز بسیار سخت‌تر از چیزی بودند که امروزه از بازی‌های کامپیوتری سراغ داریم. در این میان دو بازی بسیار محبوب پک من و دانکی کونگ در اوج قرار داشتند و فردی به نام بیلی میچل توانسته بود تا رکورد شگفت انگیزی را در این بازی‌ها به ثبت برساند.
 
در آن دوران مرکزی به نام Twin Galaxies مسئول ثبت این رکوردها بود و این مرکز بزرگ برای مدتی این رکوردها را مورد تائید قرار داده بود و حتی این رکوردها در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده بودند ولی همه چیز چند سال پیش برای بیلی میچل تیره و تار شد.
 

 
 
چند سال پیش ویدیوهای بسیاری منتشر شده و تحلیل‌های عمیقی بر روی رکوردهای بیلی میچل صورت گرفتند که این موارد همگی خبر از یک امر داشتند: تقلب صورت گرفته توسط بیلی میچل در ثبت این رکورد. با وجود این که میچل هیچگاه این اتهامات را نپذیرفت ولی سرانجام در سال 2018 رکورد او به صورت رسمی از کتاب رکوردهای گینس حذف شد.
 
با این حال به نظر می‌رسد که چرخه کار یک بار دیگر برگشته است و در نسخه جدید کتاب رکوردهای گینس، بیلی میچل بار دیگر به عنوان رکورددار بازی‌های دانکی کونگ و پک من به جهانیان معرفی شده است.
 
البته این امر حواشی بسیار زیادی را به همراه داشته است زیرا مراکز معتبر رکوردهای بازی‌های کامپیوتری مانند Twin Galaxies هنوز میچل را یک متقلب می‌دانند و به همین دلیل نیز یک جنگ سایبرینرم بین مخالفان و موافقان شکل گرفته است.
 
گینس اعلام کرده است که منابع مختلفی اعلام کرده‌اند که این رکورد را با چشمان خودشان مشاهده کرده‌اند و آن‌ها بر اساس این شهادت‌ها به سراغ ثبت مجدد این رکورد در این کتاب رفته‌اند ولی مخالفان بیلی میچل معتقدند که شهادت این افراد به هیچ عنوان معتبر نیست زیرا خود این افراد نیز به اختمال فراوان دروغ گفته‌اند.
 
Twin Galaxies برنامه‌ای ویژه را در نظر گرفته است وتصمیم دارد تا در روز ششم ماه جولای میلادی به سراغ برگذاری یک رخداد ویژه برود و به بیلی میچل و مخالفان او اجازه بدهد تا بتوانند در این زمینه به گفتگو بپردازند و به همین دلیل نیز این احتمال وجود دارد که این جنگ سایبری در یک نشست انسانی حل و فصل شود.
 


کد مطلب: 61299

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61299/جنگ-سایبری-سر-رکورد-بزرگ-ترین-امتیاز-تاریخ-بازی-های-کامپیوتری-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir