کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حلقه آتش، خورشید گرفتگی منحصر به فردی که رخ می‌دهد

www.cnet.com , 1 تير 1399 ساعت 11:57

ایتنا – دانشمندان خبر از وقوع یک نوع خاص و بسیار زیبا از خورشید گرفتگی داده‌اند که با نام حلقه آتش شناخته شده و در بسیاری از نقاط جهان قابل مشاهده خواهد بود.


دانشمندان خبر از وقوع یک نوع خاص و بسیار زیبا از خورشید گرفتگی داده‌اند که با نام حلقه آتش شناخته شده و در بسیاری از نقاط جهان قابل مشاهده خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Cnet، این خورشیدگرفتگی خاص به نحوی قابل مشاهده خواهد بود که ماه در مقابل خورشید قرار گرفته و پیرامون آن یک دایره کامل از نور قابل مشاهده خواهد بود.
 
به این ترتیب به نظر می‌رسد که شاهد یک حلقه از آتش با یک مرکز سیاه رنگ در آسمان هستنید که این امر موجب ایجاد یک منظره بسیار زیبا و منحصر به خواهد شد.
 
این خورشید گرفتگی نخستین مورد در سال 2020 خواهد بود و در روز 21 ژوئن برابر با آخرین روز خردادماه در آسمان رخ داده و قابل مشاهده خواهد بود.
 

 
 
این پدیده در بسیاری از بخش‌های آفریقا و آسیا قابل مشاهده خواهد بود ولی کسانی که امکان مشاهده آن را نداشته باشند هم می‌توانند با رویکردی بسیار ساده و با ساتفاده از پوشش آنلاین این رخداد، این زیبایی ناب طبیعت را با چشمان خود ببیند.
 
در حقیقت در این نوع خورشید گرفتگی، 99.4 درصد از کل نمایش خورشید توسط ماه پوشانده شده و 0.6 درصد باقی مانده به شکل یک حلقه آتشین زیبا دور ماه را خواهد کرفت.
 
به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای دیدن این رخداد آماده باشید زیرا تا روز 14 دسامبر (23 آذر ماه) دیگر شاهد خورشیدگرفتیگی در سال جاری میلادی نخواهیم بود.
 


کد مطلب: 61278

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61278/حلقه-آتش-خورشید-گرفتگی-منحصر-فردی-رخ-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir