کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا ویروس کرونا می‌تواند روی لباس و کفش‌ها باقی بماند؟

سايت خبری ايتنا , 31 خرداد 1399 ساعت 21:00

ایتنا – یکی از سوال‌های بسیار مهم در زمینه ویروس کرونا به جای مانده است این است که این ویروس روی چه سطوحی به جای می‌ماند و دانشمندان به تازگی به این نگرانی بسیار بزرگ پاسخ داده‌اند.


یکی از سوال‌های بسیار مهم در زمینه ویروس کرونا به جای مانده است این است که این ویروس روی چه سطوحی به جای می‌ماند و دانشمندان به تازگی به این نگرانی بسیار بزرگ پاسخ داده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، در حقیقت نگرانی اصلی بسیاری از ما این است که وقتی که از بیرون از خانه به خانه خود باز می‌گردیم، آیا این امکان وجود دارد که ویروس کرونا  بر روی لباس‌ها و کفش‌های ما باقی مانده باشد یا خیر.
 
این ویروس می‌تواند بر روی برخی از سطوح حتی تا 9 روز تمام نیز زنده بماند ولی نکته مهم این است که در بیشتر سطوح، شانس بقای این ویروس کمتر از یک دهم درصد است. با این وجود نخستین سوال این است که آیا وقتی به خانه مراجعه می‌کنیم، نیاز به شستشوی تمامی لبتس‌های خود خواهیم داشت یا خیر؟
 
پاسخ متخصصان به این سوال بسیار ساده است: اگر برای خرید یا کارهای عادی از  خانه خارج شده و فاصله یک و نیم متری با دیگران را رعایت کرده باشید، نیازی نیست که هر بار به خانه باز می‌گردید، لباس‌های خود را بشویید. با این وجود اگر در زمینه امور بهداشتی کار می‌کنید یا به محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنید، باید حتما لباس‌ خود را در زمان بازگشت به خانه به صورت فوری بشویید.
 
مرکز بیماری‌های آمریکا یا همان CDC پیشنهاد داده است که البسه خود را به هیچ عنوان تکان شدید ندهید زیرا ممکن است موجب شود که ویروس کرونا در هوا پخش شود.
 

 
 
سوال دوم این است که آیا باید کفش‌های خود را خارج از خانه نگاه دارید یا این که می‌توانید آن‌ها را وارد خانه کنید. پاسخ متخصصان به این سوال نیز بسیار ساده و واضح است. مرکز CDC در تحقیقات خود با همکاری مسئولان بیمارستان ووهان به این نتیجه رسیده است که ویروس کرونا به صورت قطعی می‌تواند در کف کفش شما باقی بماند.
 
با این وجود نیازی نیست که کفش‌هایتان را حتما بیرون خانه نگاه دارید. دلیل این امر این است که علیرغم احتمال بقای ویروس روی کفش، عملا احتمال انتقال آن به بدن شما از طریق ورود کفش به خانه نزدیک به صفر است و تنها باید مراقب باشید که دستان شما به هیچ عنوان به صورت مستقیم با کف کفش‌ها برخورد نداشته باشد.
 
اگر لباس‌هایی دارید که نباید خیس شوند و شستشوی آن‌ها به صورت خشک امکان پذیر است دو راه خواهید داشت: ابتدا این که برای مدتی از این لباس‌ها استفاده نکنید. با این وجود راه دوم نیز این است که از مواد خشکشویی گران‌فیمت استفاده کرده و در هر نوبت آن‌ها را با این مواد ضدعفونی کنید.
 


کد مطلب: 61275

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61275/آیا-ویروس-کرونا-می-تواند-روی-لباس-کفش-ها-باقی-بماند

ايتنا
  https://www.itna.ir