۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

احتیاط، شرط اول رهایی از خطر هکرها

ایتنا - ​​​​​​​مجرمان سایبری سعی دارند با جلب اعتماد کاربران و ترغیب آنها به نصب نرم‌افزارهای جعلی و مخرب، به اطلاعات هویتی و خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند.
احتیاط، شرط اول رهایی از خطر هکرها


اپلیکیشن‌هایی با اهداف خاص می‌تواند توسط هکرها طراحی شود و در شبکه‌های اجتماعی با نام‌های تحریک‌آمیز و اغواکننده به اشتراک گذاشته شود که حاوی یک بدافزار باشند و با باز کردن آنها امکان افشای اطلاعات شما وجود دارد. همچنین ارسال یک ایمیل آلوده یا جعلی بسیار ساده و بدون دردسر است و یک مهاجم به‌سادگی می‌تواند اقدام به ارسال یک ایمیل آلوده کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر با یک ایمیل تحریک‌آمیز مواجه شدید، موارد امنیتی را مدنظر داشته باشید. کارشناسان به کاربران توصیه می‌کنند که از باز کردن و دانلود هرگونه برنامه مشکوک در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غیرمعتبر جلوگیری کنند. همچنین توصیه می‌شود آنتی ویروس‌های خود را به‌روز کنند تا هنگام ورود اینگونه نرم‌افزارهای جعلی به سیستم توسط آنتی‌ویروس شناسایی شود.

همان‌طور که پلیس فتا هشدار داده، برخی مجرمان سایبری با تبلیغات جذاب و اغواکننده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و ارایه نرم‌افزارهای به‌ظاهر کاربردی می‌کنند در حالی که قصد آنها جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از همان اپلیکیشن‌هاست. مجرمان سایبری سعی دارند با جلب اعتماد کاربران و ترغیب آنها به نصب نرم‌افزارهای مورد نظرشان به اهداف مجرمانه خود یعنی دسترسی به اطلاعات هویتی و خصوصی کاربران برسند.

بنابراین کاربران برای خرید و نصب نرم‌افزار در گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و سیستم‌های خانگی حتما از سایت‌ها و نشان‌گاه‌های معتبر و رسمی اقدام و از نصب نرم‌افزارهای غیرضروری از منابع نامعتبر خودداری کنند. همچنین درصورتی‌که برای نصب نرم‌افزار به فروشگاه‌های ارایه‌دهنده خدمات گوشی و رایانه مراجعه می‌کنند، از معتبر بودن فروشگاه و دارا بودن پروانه کسب آن مطمئن شوند.

البته نصب برنامه‌های نامعتبر و نرم‌افزارهای مخرب از فروشگاه‌هایی مانند گوگل‌پلی هم امکان‌پذیر است. همان‌طور که پیش از این، جعل نرم‌افزارهای امنیتی در ‌گوگل‌پلی توسط نویسندگان بدافزار، منجر شده بود کاربران اطلاعات خود را به این برنامه‌های مخرب بدهند که در نهایت گوگل پس از هشدار کارشناسان امنیتی، اقدام به حذف این برنامه‌های مخرب کرد.

از دیگر اقدامات امنیتی که لازم است افراد برای جلوگیری از هجوم هکرها و کلاهبرداران انجام دهند این است که در سیستم خود آنتی‌ویروس مطمئن نصب و مرتب به به‌روزرسانی آن اقدام کنند. هنگام نصب نرم‌افزار حتما به مجوزهای دسترسی که از طرف برنام درخواست می‌شود، دقت کنند و از نصب نرم‌افزارهایی که مجوزهای دسترسی غیرمنطقی تقاضا می‌کند، خودداری کنند. همچنین اگر گمان می‌کنند سیستم‌شان به نرم‌افزار جاسوسی آلوده شده، می‌توانند با بازگردان سیستم به تنظیمات کارخانه، دسترسی نرم‌افزارهای جاسوسی را از بین ببرند.
کد مطلب: 61270
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام