کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندازه‌گیری دمای بدن توسط گوشی هواوی برای پیشگیری از کرونا

سايت خبری ايتنا , 29 خرداد 1399 ساعت 14:13

ایتنا- گوشی جدید شرکت هواوی این توانایی و قابلیت را دارد که دمای بدن کاربر را اندازه‌گیری کند. این ابزار برای پیشگیری از ابتلا به کووید-19 و تشخیص زودهنگام ابتلا به این بیماری طراحی شده است.


ویروس کرونا با وجود ابعاد ناچیزی که دارد تاکنون توانسته است جهان را از نظر سیاسی و اقتصادی دچار مشکل کند. در دوران شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-19) شرکت‌های مختلف تلاش کردند برای پیشگیری از ابتلای مردم جهان به این بیماری اقدامات مختلفی انجام دهند. برخی از شرکت‌ها ماسک و دستکش تولید کردند و برخی دیگر به دنبال کشف واکسن برای این بیماری بودند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از نکست‌وب، شرکت هواوی یکی از شرکت‌‎های پیشگام در حوزه فناوری است که در دوران قرنطینه تلاش کرد یک فناوری برای تشخیص زودهنگام این بیماری طراحی کند. یکی از نشانه‌های کووید-19، تب و افزایش دمای بدن است. در صورتی که فردی بفهمد که تب دارد و سریع به بیمارستان مراجعه کند می‌تواند از آسیب‌های این بیماری جلوگیری کند.
 
این شرکت فناوری اندازه‌گیری دمای بدن کاربر را به گوشی آنر پلی 4 پرو اضافه کرده است. در این گوشی یک سنسور مخصوص اندازه‌گیری دما به کار رفته است. این سنسور به کمک یک اپلیکیشن فعال می‌شود. در صورتی که کاربر بخواهد این سنسور را فعال کند و دمای بدن خود را اندازه بگیرد باید ابتدا این برنامه را باز کند.

 

وقتی اپلیکیشن فعال شد باید گوشی را روی پیشانی خودتان بگذارید. حسگر مادون قرمز گوشی مورد بحث بازه دمای منفی 20 تا 100 درجه سانتی گراد (منفی 4 تا 212 درجه فارنهایت) را پوشش می‌دهد. استفاده از سنسور مادون قرمز در دوربین‌ها متداول شده است و بعید به نظر می‌رسید که هواوی از این حسگرها برای اندازه‌گیری دمای بدن استفاده کند.
 
حتی اگر به قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن توجهی نکنیم، گوشی آنر مورد بحث در سایر حوزه‌ها هم پرچمدار است ولی قیمت مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی دارای تراشه کرین 990، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است ولی از دو دوربین عکاسی در آن استفاده شده است. این گوشی در حال حاضر فقط در چین عرضه شده است و قیمت آن 2999 یوان یا 420 دلار آمریکا است.



مطالب مرتبط:
آیا ایستگاه فضایی بین‌المللی به ویروس کرونا مبتلا می‌شود؟
گزارش تصویری ایتنا فرایند انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان
دنیای پس از ویروس کرونا
چگونه کرونا را از سطح گوشی پاک کنیم؟ + ویدئو
 


کد مطلب: 61267

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61267/اندازه-گیری-دمای-بدن-توسط-گوشی-هواوی-پیشگیری-کرونا

ايتنا
  https://www.itna.ir