۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

ویروس کووید-19 ممکن است موجب شود افراد سالم به دیابت دچار شوند

ایتنا - ممکن است که ویروس عامل کووید-19 موجب «اختلالات متعدد و پیچیده در متابولیسم گلوکز» شود
ویروس کووید-19 ممکن است موجب شود افراد سالم به دیابت دچار شوند
انگار صدمه دائمی به ریه کم بود، حالا یک تحقیق جدید شواهد جدیدی را یافته است که کروناویروس جدید عامل بیماری کووید-19 می‌تواند موجب یک مشکل غیرمنتظره دیگر در سلامت شود: شروع دیابت. این بیماری ممکن است در بیمارانی رخ دهد که قبل از آن سالم بوده‌اند و همچنین ممکن است موجب «مشکلات حاد» برای افرادی شود که از قبل مبتلا به دیابت بوده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، کووید-19 یک بیماری تنفسی است ولی ممکن است مشکلات گسترده‌ای برای سلامت، فراتر از ریه‌ها، ایجاد کند. به عنوان مثال برخی از افراد مبتلا به این ویروس ممکن است شامه خود را از دست بدهند؛ و یا مشکلاتی برای قلب و کلیه‌های مبتلایان پیش بیاید.  
تازه‌ترین تحقیق انجام شده توسط کالج سلطنتی لندن گویای آن است که «شواهد جدیدی» درباره ابتلا به دیابت در مبتلایان به کروناویروس به دست آمده است.
 
یک پروژه تحقیقاتی بین‌المللی با نام CoviDiab Registry تاسیس یک نهاد ثبت‌کننده جهانی را اعلام کرده که، بر پایه نامه‌ای از سوی 17 کارشناس دیابت که اخیرا در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، موارد کووید-19 که در آنها بیمار به دیابت مبتلا می‌شود را ردیابی خواهد کرد.

  

ممکن است که ویروس عامل کووید-19 موجب «اختلالات متعدد و پیچیده در متابولیسم گلوکز» شود، هرچند که تصویر کاملی از اینکه چگونه ویروس SARS-Cov-2  و دیابت با هم پیش می‌روند در دسترسی نیست. تعداد زیادی از افرادی که از کووید-19 فوت کرده‌اند دیابت نیز داشته‌اند، که باعث شده این بیماری یک فاکتور ریسک جدی برای شدت یافتن دیابت لحاظ شود.
 
به همین صورت، شواهد اولیه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه کووید-19 می‌تواند باعث شود که بیمارانی که قبلا سالم بوده‌اند در نتیجه حضور این ویروس به دیابت دچار شوند. با این حال، پرسشهای بسیاری باقی می‌ماند، از جمله اینکه آیا ابتلا به این ویروس فرد را در معرض ابتلا به دیابت در آینده قرار می‌دهد و آیا دیابتی که در طی آلوده شده به این ویروس رخ می‌دهد بعدا رفع خواهد شد یا نه.
 
 
کد مطلب: 61249
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام