۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

مدیر جدید دفتر پروازهای هوایی انسانی در ناسا

ایتنا - ناسا برای رهبری سرنشینان خود در دفتر پروازهای هوایی انسانی، یک رئیس جدید به‌خدمت گرفت.
مدیر جدید دفتر پروازهای هوایی انسانی در ناسا
ناسا را برای راهبری عملیات و اکتشافات انسانی، خانم کتی لودرز به‌خدمت گرفت. قرار است این تشکیلات فضانوردان را دوباره به ماه اعزام کند و سپس آنها را به مریخ بفرستد.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space،  خانم لودرز یک کارمند دیرپا در ناسا است و از سال ۲۰۱۴ هدایت برنامه سرنشینان تجاری این آژانس را برعهده داشته است. این امر باعث ایجاد توسعه فضاپیماهای خصوصی برای حمل سرنشین شده است. یکی از این فضاپیماها، کپسول کرو دراگون مربوط به اسپیس‌اکس است که به‌تازگی دو فضانورد ناسا به‌نام‌های ​​باب بنکن و داگ هرلی را در اواخر ماه گذشته در طی یک مأموریت ملی به نام دمو ۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

جیم برایدنستاین (مدیر ناسا) روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کتی تجربه و اشتیاق فوق‌العادهٔ خودش را در اختیار ما قرار می‌دهد و ما برای پیشرفت در مأموریت آرتمیس و هدف‌مان برای فرود آوردن نخستین زن و همینطور یک مرد دیگر به ماه تا سال ۲۰۲۴، به این عوامل احتیاج داریم».

وی افزود: «او علاقهٔ زیادی به توسعهٔ بازارهای تجاری در فضا دارد که قدمت آن به کارهای اولیهٔ وی در برنامه شاتل فضایی می‌رسد. او در زمینهٔ محموله‌های تجاری و اکنون سرنشینان تجاری توانسته است مشارکت‌های مفیدی در زمینهٔ گسترش پایگاه صنعتی در ایالات متحده ارائه نماید. کتی برای گسترش اقتصاد فضایی در همسایگی ماه و همینطور دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ای که برای ما ترسیم شده است، شخص کاملاً مناسبی است».

 

این اهداف عبارتند از: ایجاد حضور پایدار انسانی در ماه و پیرامون آن تا سال ۲۰۲۸، حضور فضانوردان در مریخ در دههٔ ۲۰۳۰ میلادی و همینطور کمک به رشد اقتصادی در خارج از کرهٔ زمین.

شایان ذکر است که خانم لودرز از سال ۱۹۹۲ در ناسا مشغول به کار بوده است. او در آن زمان به‌عنوان مدیر سامانه مانور مداری شاتل و همینطور دپوی سامانه‌های کنترل واکنشی وارد خدمت شد.
کد مطلب: 61245
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام