۴
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۳

اعتراف زوم به مشارکت با دولت چین در شناسایی فعالان سیاسی

ایتنا- کمپانی زوم اعتراف کرد که تجمع‌های ویدئویی برخی از فعالان سیاسی را به درخواست دولت چین برهم زده و حساب کاربری میزبانان آن‌ها را تعلیق کرده است.
اعتراف زوم به مشارکت با دولت چین در شناسایی فعالان سیاسی
کمپانی زوم اعتراف کرد که تجمع‌های ویدئویی برخی از فعالان سیاسی را به درخواست دولت چین برهم زده و حساب کاربری میزبانان آن‌ها را تعلیق کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، زوم اعتراف کرد است که سه تجمع سالانه میدان تیانانمن را مختل کرده است و حساب کاربری میزبانان این تجمع‌ها را به درخواست چین به حالت تعلیق درآورده است. این سرویس کنفرانس ویدئویی پاسخی را در رابطه با فعالیت‌هایی که علیه فعالانی نظیر چئوک یان، ونگ دن و ژو فنگسو انجام داده، منتشر کرده است.
 
زوم اعلام کرد که در ماه مه و اوایل جولای در رابطه با چهار تجمع بزرگ عمومی که قرار بود در میدان تیانانمن برگزار شود از سوی دولت چین هشدار دریافت کرده است. این کمپانی توضیح داد که تیم آمریکایی‌اش مشارکت‌کنندگان در آن تجمع‌ها را بررسی کرده است و دریافته است که دو تجمع از بین آن‌ها شمار زیادی از مشارکت‌کنندگان را در سرزمین اصلی چین داشته است.
 
دو تجمع دیگر در سرزمین اصلی چین مشارکت‌کنندگانی نداشت اما چین همچنان تأکید کرده است که یکی از میزبانان پیش‌ازاین تجمع ویدئویی غیرقانونی‌ای را ترتیب داده است و مشارکت‌کنندگان از سرزمین اصلی چین در آن حضور داشته‌اند. در نتیجه سه میزبان این تجمع‌ها تعلیق شدند اما حساب کاربری آن‌ها پس از مدتی دوباره فعال شده است.
 
 
 
ونگ دن و ژو فنگسو جزو رهبران دانشجویی اعتراضات میدان تیانانمن در سال 1989 بودند و هم‌اکنون در آمریکا ساکن هستند. ونگ به رویترز اعلام کرده است که:« زوم درخواست چین را اجابت کرد. این امر تنها با یک بیانیه برطرف نخواهد شد. ما باید از ابزار قانونی و عقیده عموم برای درخواست از زوم در رابطه با بر عهده گرفتن مسئولیت اشتباهش استفاده کنیم.»
 
اگرچه زوم به همکاری با دولت چین اعتراف کرد اما اظهار داشت که هیچ محتوایی از این تجمع‌ها را در اختیار آن‌ها قرار نداده است. این کمپانی همچنین داشتن روش‌هایی که اشخاص با استفاده از آن بتوانند به‌صورت مخفیانه به این تجمع‌ها بپیوندند را نیز منکر شد. این کمپانی از تصمیم خود مبنی بر خراب کردن تجمع‌ها و تعلیق میزبانان دفاع کرد و توضیح داد که نمی‌تواند مشرکت کنندگان را از یک تجمع خاز حذف کند یا مانع از ورود مشارکت‌کنندگان برخی کشورهای خاص به این تجمع‌ها شود.
 
برخی از قانون‌گذاران آمریکایی در پاسخ به این اقدام زوم از آن خواسته‌اند که ارتباطات خود با دولت چین را مشخص کند. زوم هنوز ب آن‌ها پاسخی نداده است اما در پستی اظهار کرده که اجازه نخواهد داد که درخواست‌های مقامات چینی موجب جلوگیری از فعالیت فعالان سیاسی در خارج از چین شود.
 
کد مطلب: 61235
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک مستند که هیچ چیز رایگانی بی‌ دلیل نیست ، خدماتی که شرکت های رسانه های اجتماعی همیشه مدعی نداشتن چشمداشتی از کاربران هستند و رایگان و با ادعای دمکراسی , امکانات بشر دوستانه در اختیار عموم می گذارند. نه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظرت چی واسه رفع سفیدی مو خوبه؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینم از آمریکای بدجنس
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوبه اینها اعتراف کردن ،فیس بوک و واتساپ چی بگن ،کسی مجانی به کسی خدمات نمیده اطلاعات این شبکه ها همشون دزد هستن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام