۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

احتمال افزوده شدن فیس آی.دی به بخش پیام‌های ورودی فیس‌بوک

ایتنا- فیس‌بوک در حال تست ویژگی امنیتی جدیدی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از طریق فیس آی.دی یا تاچ آی‌دی هویت خود را در پیام‌رسان این شبکه اجتماعی احراز کنند.
احتمال افزوده شدن فیس آی.دی به بخش پیام‌های ورودی فیس‌بوک
فیس‌بوک در حال تست ویژگی امنیتی جدیدی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از طریق فیس آی دی یا تاچ آی‌دی هویت خود را در پیام‌رسان این شبکه اجتماعی احراز کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فیس‌بوک قابلیت جدیدی را تست می‌کند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند پیام‌های خود را در این شبکه اجتماعی بیشتر از قبل حفاظت کنند. درصورتی‌که این قابلیت به‌صورت همگانی عرضه شود کاربران می‌توانند قبل از باز کردن پیام‌های ورودی خود هویتشان را با استفاده از فیس آی.دی، تاچ آی‌دی یا کد ورودی‌شان تائید کنند.
 
این قابلیت به تنظیمات امنیتی تلفن همراه کاربران وابسته است و به‌این‌ترتیب روشی که برای آنلاک کردن تلفن همراهتان به کار می‌برید با روش تائید هویت موردنیاز برای باز کردن پیام‌های ورودی فیس‌بوک یکسان خواهد بود. شما همچنین می‌توانید بازه زمانی مشخصی را برای درخواست تائید هویت مجدد تعیین کنید.
 
 احتمال افزوده شدن فیس آی.دی به بخش پیام‌های ورودی فیسبوک
 
کمپانی فیس‌بوک در حال حاضر این قابلیت را برای شمار کمی از کاربران iOS عرضه کرده است اما این احتمال وجود دارد که ویژگی ذکر شده در آینده‌ای نه‌چندان دور برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید نیز عرضه شود. سخنگوی فیس‌بوک در طی بیانیه‌ای اعلام کرد که:«ما می‌خواهیم به افراد انتخاب‌ها و کنترل‌های بیشتری را برای حفاظت از پیام‌های خصوصی‌شان بدهیم و اخیرا قابلیتی را تست که به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از تنظیمات دستگاهتان نرم‌افزار پیام‌رسان را قفل‌گشایی کنید.»
 
این قابلیت به تنظیمات امنیتی بسیاری از پیام‌رسان‌ها نظیر سیگنال که طی هفته‌های گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است شباهت دارد. فیس‌بوک برای مدت‌هاست که برای افزایش قابلیت‌های امنیتی پیام‌رسان خود تلاش می‌کند. این کمپانی حتی قابلیت پیام‌رسانی رمزگذاری شده ویژه‌ای به نام  Secret Conversations را نیز طراحی کرده است و اعلام کرده است که روزی رمزگذاری end-to-end را به‌عنوان روش رمزگذاری پیش‌فرض این نرم‌افزار انتخاب خواهد کرد. بااین‌حال تا محقق شدن این برنامه‌ها سال‌ها فاصله داریم.
 
کد مطلب: 61232
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام