۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

ساخت پردازنده جدید توسط اینتل برای گوشی‌های هوشمند تاشو

ایتنا- اینتل از پردازنده قدرتمند Lakefield برای استفاده در دستگاه‌های فوق نازک نظیر لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دو صفحه‌نمایشی رونمایی کرد.
ساخت پردازنده جدید توسط اینتل برای گوشی‌های هوشمند تاشو
اینتل از پردازنده قدرتمند Lakefield برای استفاده در دستگاه‌های فوق نازک نظیر لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دو صفحه‌نمایشی رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، بالاخره انتظارها به نتیجه رسید و کمپانی اینتل به‌صورت رسمی از پردازنده Lakefield خود رونمایی کرد. در این تراشه سخت‌افزار Core i3، i5 و هسته‌های Atom  کم‌مصرف Tremont در کنار هم قرارگرفته‌اند.
 
کمپانی اینتل پردازنده Lakefield را به‌عنوان سخت‌افزاری ایدئال برای لپ‌تاپ‌های فوق نازک نظیر گلکسی بوک اس جدید و همراه‌های تاشویی نظیر ThinkPad X1 Fold و دستگاه‌ها با دو صفحه‌نمایش نظیر سرفیس نئو تولید کرده است. سخت‌افزار 10 نانومتری i3 و i5 این کمپانی به انجام وظایف سنگین می‌پردازند و وظایف سبک‌تر بر عهده هسته‌های Atom است.
 
این پردازنده برخلاف تراشه لپ‌تاپ اسنپ دراگون 8cx که به نرم‌افزارهای سازگار با ای آر ام محدود است می‌تواند تمامی نرم‌افزارهای 23 و 64 بیتی ویندوز را اجرا کند. تراشه Lakefield می‌تواند بزرگ‌ترین نقص سرفیس پرو اکس که ناتوانی در اجرای تمامی نرم‌افزار موردنیاز ما است را برطرف کند.
 
 
 
اینتل با استفاده از فناوری بسته‌بندی سه‌بعدی Foveros خود موفق شده است که معماری‌های چندگانه تراشه‌ها و حافظه آن بورد را در یک پردازنده جمع‌آوری کند. این امر موجب شده است که این کمپانی به‌جای قرار دادن منطق‌ها و حافظه‌های مختلف روی یکدیگر، آن‌ها را مانند تراشه‌های سنتی روی یک صفحه دوبعدی صاف قرار بدهد. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده آن است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و به‌این‌ترتیب می‌توان آن را در دستگاه‌های فوق نازک به کار برد.
 
این پردازنده با پردازنده‌های پنج هسته‌ای (یک پردازنده i3 یا i5 در کنار چهار واحد Atom) با پروفایل‌های طراحی حرارتی 7 وات عرضه می‌شود. پردازنده i5-L16G7 دارای فرکانس پایه 1.4 گیگاهرتز است و می‌تواند در حالت تک‌هسته‌ای به 3 گیگاهرتز و در حالت چندهسته‌ای به 1.8 گیگاهرتز برسد. درعین‌حال پردازنده i3-L13G3  دارای فرکانس پایه 800 مگاهرتزی و سرعت توربوی تک‌هسته‌ای 2.8GHz است.
 
هر دو تراشه از گرافیک نسل یازدهم اینتل بهره می‌برند به گفته این کمپانی 1.7 برابر سریع‌تر از پردازنده کم‌مصرف Core i7-8500Y است. و در آخر اینتل اعلام کرده است که در این تراشه از رم LPDDR4X چهار یا خشت گیگابایتی استفاده خواهد کرد که انتخاب این مقدار به سازنده سیستم مربوط است.
 
کد مطلب: 61220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام