۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

آمازون استفاده پلیس از فناوری تشخیص چهره این کمپانی را یک سال متوقف کرد

ایتنا- استفاده از فناوری تشخیص چهره کمپانی آمازون توسط پلیس آمریکا برای مدت یک سال توسط این غول فناوری ممنوع اعلام شد.
آمازون استفاده پلیس از فناوری تشخیص چهره این کمپانی را یک سال متوقف کرد
استفاده از فناوری تشخیص چهره کمپانی آمازون توسط پلیس آمریکا برای مدت یک سال  توسط این غول فناوری ممنوع اعلام شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، آمازون اعلام کرد که نرم‌افزار تشخیص چهره این کمپانی به مدت یک سال از دسترس پلیس خارج شده است. این غول فناوری  تصمیم یادشده را پس از هفته‌ها اعتراض علیه خشونت پلیس آمریکا مطرح کرد.
 
البته این کمپانی استفاده تجاری از فناوری تشخیص چهره و استفاده آن توسط سازمان‌هایی نظیر مرکز بین‌المللی کودکان گمشده و استثمارشده را به‌منظور یافتن قربانی‌های قاچاق انسان مجاز می‌داند. بااین‌حال ممنوعیت استفاده پلیس از این فناوری از آنجایی نشأت می‌گیرد که آی‌بی‌ام اظهار کرد که از بازار فناوری تشخیص چهره خارج شده است.
 
استفاده از فناوری تشخیص چهره آمازون توسط مقامات اجرای قانون تا حد زیادی بحث‌برانگیز بوده است. بسیاری از افراد دقت پایین این نرم‌افزار و نیز استفاده از آن برای جرائم فرودست نظیر دزدی از مغازه را موردانتقاد قرار داده‌اند. کارمندان آمازون نیز علیه ارائه این نرم‌افزار به پلیس اعتراض‌هایی داشته‌اند.
 
 
 
این بررسی پس از اعتراضات متعدد علیه خشونت پلیس که معترضان در آن خواستار قطع منابع مالی دستگاه‌های اجرای قانون از قبیل ابزارهای نظارتی مانند سیستم تشخیص چهره بودند تمرکز فراوانی یافت. البته آمازون برای به دست آوردن محبوبیت به اقداماتی نظیر اهدای 10 میلیون دلار برای پشتیبانی از عدالت اجتماعی و جوامع سیاه‌پوستان دست زد.
 
 بااین‌حال این اقدامات نتوانست چهره این کمپانی را تغییر بدهد زیرا همچنان به تأمین ابزارهای نظارتی به هزاران مرکز پلیس می‌پرداخت. تمامی‌های فشارهای وارده از سوی افکار عمومی در رابطه با چهره واقعی این کمپانی و نیز مشکلاتی که پیش‌ازاین در رابطه با تبعیضات به وجود آمده از سوی این فناوری به وجود آمده بود آمازون را بر آن داشت تا به‌صورت موقت دسترسی پلیس آمریکا به سیستم تشخیص چهره‌اش را متوقف کند.
 
کد مطلب: 61217
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام