۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
بر پایه یافته‌های یک مطالعه،

خودروهای خودران تنها باعث یک سوم کاهش تصادفات می‌شوند

ایتنا - کاربران این خودروها انتظار دارند که بتوانند راحت و با آرامش بنشینند و بدون اینکه دستشان به فرمان و چشمشان به جاده باشد اطمینان 200% داشته باشند که خودروی خودرانشان می‌تواند به شکلی ایمن خود را در هر شرایطی و با وجود هر نوع مانعی هدایت کند.
خودروهای خودران تنها باعث یک سوم کاهش تصادفات می‌شوند
هدف اولیه‌ای که برای خودروهای خودران مطرح شده است راحتی و امنیت راننده یا مسافر است. این تنها یکی از اهداف یا حتی یکی از محصولات جانبی آنچه از خودران‌ها انتظار می‌رود به شمار می‌رود. به هر حال کاربران این خودروها انتظار دارند که بتوانند راحت و با آرامش بنشینند و بدون اینکه دستشان به فرمان و چشمشان به جاده باشد اطمینان 200% داشته باشند که خودروی خودرانشان می‌تواند به شکلی ایمن خود را در هر شرایطی و با وجود هر نوع مانعی هدایت کند. با این حال مشخص شده است تکنولوژی‌های رانندگی خودران فعلی ما تنها امکان پیشگیری از 34% از تصادفاتی را دارند که رانندگی توسط انسان‌ها موجبشان می‌شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، موسسه ایمنی بزرگراهی IIHS-HLDI در مطالعه‌ای به طبقه‌بندی علل بیش از 5000 تصادف خودرویی ناشی از فاکتورهای مرتبط با راننده که توسط پلیس گزارش شده‌اند پرداخته است. در مقایسه با آنچه تکنولوژیهای خودران کنونی قادر به آن هستند، این مطالعه به برخی نتایج دلسردکننده منتهی شد.
 
 

طبیعتا این خودروهای خودران، به خاطر اینکه مبتنی بر راننده انسان نیستند، مشکلی در زمینه حواس‌پرتی‌ها، اختلال در دید، و حتی اختلال ناشی از الکل یا مواد مخدر و داروها ندارند. با این حال، اینگونه مشکلات مربوط به ادراک و ناتوانی، به ترتیب، تنها 24% و 10% از آن 5000 تصادف را شامل می‌شدند.
 
بر اساس تصادفات دربرگیرنده خودروهای خودران، سیستم آنها هنوز قادر به چاره‌جویی مناسب درباره سایر خطاها نیستند، مثلا خطاهای مرتبط با پیشبینی اشتباه اینکه یک عابر یا خودروی دیگر چه کاری خواهد کرد. IIHS-HLDI به این جمع‌بندی رسید که برای خودروهای خودران داشتن ادراک کامل یا حتی نزدیک به کامل کافی نخواهد بود. اگر قرار باشد روزی با خودروهای کاملا خودران زندگی کنیم، این خودروها باید همچنین بهتر از انسان‌ها بتوانند تصمیم‌گیری انجام دهند.
 
 
کد مطلب: 61212
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
بعید است یک دستگاه حتی با هوش مصنوعی بتواند بهتر از انسان تصمیم بگیرد ، سریعتر ممکن است اما بهتر خیر ، به عنوان نمونه تصمیم به فداکاری یا ایثار به خاطر همنوع در یک حادثه ، یک انسان بارها به اثبات رسانده که به خاطر دیگری حتی جان خود را فدا می کند ، اما این صفت را که یک احساس است با کدام کدنویسی به ماشینی تفهیم خواهیم کرد؟ راه بسیار درازی پیش روی انسان برای رسیدن به امیالش داریم و بدون شک هرگز به آن حد نخواهد رسید که بخواهد نقش خالق داشته باشد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام