۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
هشدار یک مطالعه جدید:

برای حفاظت از باکتری‌های مفید دستگاه گوارشتان مصرف نمک را کاهش دهید

ایتنا - باکتری‌های مفیدی که در دستگاه گوارش و دهان یافت می‌شوند دارای اثرات مثبت مختلفی بر سلامت شناخته شده‌اند، از جمله کاهش فشار خون، بهبود التهابها، اثرات حفاظتی بر سلامت مغز، کاهش ریسک بروز برخی از سرطانها
برای حفاظت از باکتری‌های مفید دستگاه گوارشتان مصرف نمک را کاهش دهید
در حالی که بر همگان روشن است که مصرف مقدار زیاد سدیم کار مخاطره‌آمیزی برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند است، یافته‌های جدید نشان می‌دهند که مصرف بیش از حد نمک بر باکتریهای مفید دستگاه گوارش نیز تاثیر منفی دارد.
 
بهه گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، باکتریهای مفیدی که در دستگاه گوارش و دهان یافت می‌شوند دارای اثرات مثبت مختلفی بر سلامت شناخته شده‌اند، از جمله کاهش فشار خون، بهبود التهابها، اثرات حفاظتی بر سلامت مغز، کاهش ریسک بروز برخی از سرطانها، و برخی مزایای دیگر.
همزمان، مطالعات بسیاری دریافته‌اند که برخی غذاها، عادات رژیمی، و داروها میکروبیوم (ریزاندامگانِ هم‌زیست) بدن انسان را تضعیف می‌کنند، و به این طریق جنبه‌هایی از سلامت را در معرض خطر قرار می‌دهند.
 
یک مطالعه انجام شده توسط کالج پزشکی دانشگاه آگوستای جورجیا به این جمعبندی رسیده است که بزرگسالان، و به ویژه زنانی، که مصرف سدیم را کاهش دادند علاوه بر بهبود فشار خون شاهد بهبود سلامت باکتریایی دستگاه گوارششان نیز بودند. این پژوهش دربرگیرنده 145 بزرگسال بود که فشار خون بالای درمان‌نشده داشتند، و هر یک از آنها موظف به مصرف 2.3 گرم سدیم در روز شده بودند.
 


پس از شش هفته، این دانشمندان متوجه شدند که سطح اسیدهای چرب زنجیره‌کوتاه در خون این شرکت‌کنندگان بالاتر رفته بود، که نشانه این است که سلامت باکتریهای دستگاه گوارششان بهبود یافته بود. کاهش نمک رژیمی همچنین منجر به کاهش فشار خون این افراد شد، که این اثر دستکم تا حدودی ناشی از بهبود سلامت میکروبیوم دستگاه گوارش است.
 
بنا بر نتایج این مطالعه، مشخص شد که سطح هر هشت اسید چرب زنجیره‌کوتاه (SCFAها) در خون شرکت‌کنندگانی که یک رژیم کم‌نمک مصرف کرده بودند افزایش یافت. این پژوهشگران می‌گویند که بین سطح SCFAها با کاهش فشار خون و افزایش انعطاف‌پذیری رگهای خونی رابطه معناداری مشاهده شد، و چشمگیرترین بهبودها در شرکت‌کنندگان زن مشاهده شد.
 
 
کد مطلب: 61210
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام