۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

جریمه 2.5 میلیون دلاری سونی به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف

ایتنا- بخش اروپایی سونی به دلیل نقص قوانین مشتری مداری در کشور استرالیا مجبور به پرداخت جریمه‌ای 2.4 میلیون دلاری شد.
جریمه 2.5 میلیون دلاری سونی به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف
بخش اروپایی سونی به دلیل نقص قوانین مشتری مداری در کشور استرالیا مجبور به پرداخت جریمه‌ای 2.4 میلیون دلاری شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، چهار کاربر استرالیایی پلی‌استیشن در تماس با شعبه اروپای سونی مدعی شدند که بازی‌های دانلود شده آن‌ها دچار نقص بوده است. سونی به این کاربران اعلام کرد که این کمپانی نمی‌تواند بعد از دانلود یک بازی یا با گذشت 14 روز از این خرید، هزینه آن را به خریداران برگرداند.
 
این ادعای سونی با قانون مصرف‌کننده استرالیا یا به‌اختصار ACL در تضاد است و هم‌اکنون بخش اروپایی سونی باید به همین دلیل جریمه‌ای 2.4 میلیون دلاری پرداخت کند. این کمپانی به‌جای استرداد وجه پرداخت‌شده از طرف خود به یکی از چهار مشتری یادشده اعلام کرد است که از ناشر بازی‌ها درخواست خواهد کرد تا وجه یادشده را بازگرداند.
 
 

علاوه بر این به مشتری پنجم نیز گفته شده است که وجه پرداختی تنها در قالب اعتبار PlayStation Network مجازی به او بازگردانده می‌شود. همچنین گروه سرویس‌های سونی در اروپا بین تاریخ‌های اکتبر 2017 تا مه 2019 مشتریان در رابطه با کیفیت، کارکرد، پایان داشتن، دقت و عملکرد نرم‌افزارهای دانلود شده هیچ تضمینی ارائه نمی‌دهد.
 
تمامی این اقدامات برخلاف قوانین مشتری مداری استرالیا است و به‌این‌ترتیب همین امر موجب شده است که سونی مجبور به پرداخت جریمه‌ای سنگین شود. راد سیمز به‌عنوان رئیس کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در این رابطه اعلام کرده است که:« مشتریانی که به‌صورت آنلاین کالاهای دیجیتال را خریداری می‌کنند دقیقا از همان حقوق خریداران فروشگاه‌های فیزیکی برخوردارند.»
 
کد مطلب: 61202
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام