۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

اشتباه بزرگ واتس‌اپ در نمایش شماره تلفن مخاطبان در جستجوی گوگل

ایتنا- واتس‌اپ مدعی شده است که نقصی را که به‌موجب آن شماره تلفن کاربران در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شد را برطرف کرده است.
اشتباه بزرگ واتس‌اپ در نمایش شماره تلفن مخاطبان در جستجوی گوگل
واتس‌اپ مدعی شده است که نقصی را که به‌موجب آن شماره تلفن کاربران در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شد را برطرف کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، پیش‌ازاین محققی امنیتی به نام آتول جایاران مشخص کرد که شماره تلفن‌های کاربران واتس‌اپ که از قابلیت Click to Chat این نرم‌افزار استفاده کرده بود در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شده است.
 
قابلیت Click to Chat به کاربران این امکان را می‌دهد که با شماره تلفن خود لینکی را در یک متن ساده ایجاد کنند. بر اساس گفته‌های جایارام، ازآنجایی‌که لینک‌ها در سرور روت فایل robot.txt را ندارند نمی‌توانند مانع از این شوند که گوگل یا سایر موتورهای جستجو به این لینک‌ها دسترسی پیدا کنند. جایارام اظهار کرده است که در حدود 300 هزار شماره تلفن ممکن است به هنگام جستجوی « site:wa.me» در نتایج جستجوی گوگل مشخص شده باشند.
 
 
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که جایارام اولین شخصی نیست که این مشکل را گزارش می‌دهد. علاوه بر این مرکز WaBetaInfo نیز این مشکل را در ماه فوریه گوشزد کرده بود. اگرچه به نظر می‌رسد که این مشکل تا به امروز برطرف شده باشد اما این نقص امنیتی بسیار بزرگی است و احتمالا وجود آن چندین ماه نیز به طول انجامیده است.
 
فیس‌بوک ادعا کرده است که مدت هاست که این مشکل برطرف شده است و شماره تلفن‌های یافت شده توسط جایارام نتایج قدیمی بوده‌اند که در حافظه کش موتور جستجوی گوگل بازیابی شده‌اند. این شماره تلفن‌ها با فهرست بندی مجدد وب‌سایت‌ها توسط گوگل از بین خواهند رفت.
 
اگر به خاطر داشته باشید فیس‌بوک در سال 2018 امکان جستجوی افراد با استفاده از شماره تلفنشان را لغو کرد. واتس‌اپ نیز برای بهبود امنیت چت‌ها اقداماتی را انجام داده است و به کاربران اجازه می‌دهد که دعوت‌نامه‌های چت گروهی ارسال شده توسط مخاطبان غریبه یا برخی از مخاطبان آشنا را مسدود کنند.
 
کد مطلب: 61196
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام