۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۲

رشد ۲.۵ درصدی کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران

ایتنا - محمدرضا طلایی: در شبکه‌های اجتماعی ایران حدود ۳۳ میلیون کاربر وجود دارد و رشد کاربران ایران به نسبت مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۲٫۵ درصد است.
رشد ۲.۵ درصدی کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با بیان اینکه تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد رشد داشته گفت: سرعت اینترنت در ایران نسبت به کشورهای همتراز پایین‌تر است.

به گزارش ایتنا از مهر، محمدرضا طلایی در دهمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران با اشاره به شرایط و زیرساخت‌های موجود در بحث اینترنت کشور با توجه به تاکید دولت برای سوق پیدا کردن کشور به سمت دیجیتالی شدن، گفت: در ایران از جمعیت حدود ۸۴ میلیون نفری، حدود ۵۹ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که این موضوع یک پتانسیل بسیار جدی می تواند برای توسعه فضای مجازی ایجاد کند.

وی گفت: در شبکه‌های اجتماعی ایران طبق آمار حدود ۳۳ میلیون کاربر وجود دارد و رشد کاربران ایران به نسبت مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۲٫۵ درصد است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که سرعت رشد و توسعه کاربران فضای مجازی در ایران رو به افزایش است؛ ولی متاسفانه سرعت اینترنت در ایران نسبت به سایر کشورهای همتراز اندکی پایین است.

طلایی با بیان اینکه اخیر وزیر ارتباطات اعلام کرده که عملا دولت الکترونیک اجرایی شده و تنها منتظر اتصال دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر است، گفت: پیام اصلی این موضوع مشخص می‌کند در دولت الکترونیک عملا کاری صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی افزود: دکتر روحانی رییس جمهور کشور تاکید بسیار زیادی بر تقویت فضای مجازی دارند و از همین رو زمان آن رسیده که ما نقش بهتری در این عرصه ایفا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در خصوص مباحث مالیاتی و بیمه، یک جمع بندی از سوی فعالین حوزه فاوا صورت گیرد تا به کمیسیون مربوطه در اتاق بازرگانی ارائه شود، افزود: از همین رو بهتر است که یک کارگروه بین کمیسیون فاوا و کمیسیون‌های مربوطه برای پیگیری و رفع این موضوع ایجاد شود.

بررسی قانون بیمه شرکت‌های IT با توجه به شرایط دورکاری کارکنان و تداوم آن، بررسی مشکلات مالیاتی فعالان حوزه فاوا در دوره کرونا، آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۸) قانون بودجه، با موضوع نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و موضوع آیین نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران حوزه فاوا از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.
کد مطلب: 61180
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام