۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
تحت تاثیر شیوع کرونا؛

کاهش استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در استرالیا

ایتنا - بررسی تازه بانک مرکزی استرالیا نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا موجب کاهش شدید استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و چک شده و در عوض خدمات پرداخت آنلاین رونق گرفته است.
کاهش استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در استرالیا


شیوع ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان از ماه مارس گذشته باعث شده تا بسیاری از مردم جهان استفاده از پول نقد و چک را کنار بگذارند و به روش‌هایی همچون استفاده از کارت‌های اعتباری و خدمات پرداخت آنلاین متوسل شوند.

به گزارش ایتنا از مهر، آمار بانک مرکزی استرالیا حاکیست بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا در استرالیا استفاده از چک برای پرداخت‌های شخصی در این کشور به تقریباً صفر رسیده و در مقابل استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین و کارت اعتباری حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است. پس از شیوع کرونا صدور چک توسط نهادها و مؤسسات مالی بزرگ هم کاهش یافته و مجموع ارزش این چک‌ها از حدود ۲۰ میلیارد دلار استرالیا در ابتدای سال ۲۰۲۰ به نصف این رقم بعد از شیوع کرونا نزول کرده است.

از جمله دیگر روش‌های پرداخت غیرحضوری و غیرنقدی که به علت شیوع کرونا در استرالیا محبوبیت بیشتری یافته می‌توان به ترتیب به پرداخت‌های اعتباری (خرید آنلاین و پرداخت در آینده)، استفاده از فناوری‌های رادیویی مبتنی بر تلفن همراه برای پرداخت غیرلمسی و از راه دور، استفاده از ارز رمز، اپلیکیشن‌های مالی تلفن همراه، سیستم‌های پرداخت در درون اپلیکیشن‌های گپ و گفتگو و غیره اشاره کرد.

در شرایطی که در سال ۲۰۰۷ حدود ۷۰ درصد مردم استرالیا از روش‌های پرداخت نقدی استفاده می‌کردند، این رقم در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۳۰ درصد از جمعیت این کشور کاهش یافته است و ارزش مالی این پرداخت‌های نقدی نیز به کمتر از ۱۰ درصد کل تراکنش‌های مالی این کشور رسیده است.

همچنین میزان برداشت مالی از خودپردازهای استرالیا از ۱۵ میلیارد دلار این کشور در سال ۲۰۰۷ به حدود ۴ میلیارد دلار پس از شیوع ویروس کرونا نزول کرده و این روند نزولی با سرعت بالایی ادامه دارد.
کد مطلب: 61175
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام