کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد ایلان ماسک از جف بزوس: آمازون باید تجزیه شود!

17 خرداد 1399 ساعت 13:06

ایتنا - ایلان ماسک سکوت اخیر خود را در توییتر شکست تا از رفیق میلیونرش، جف بزوس به خاطر تصمیم آمازون مبنی بر ممنوعیت فروش کتابی جنجالی درباره ویروس کرونا انتقاد کند.


ایلان ماسک سکوت اخیر خود را در توییتر شکست تا از رفیق میلیونرش، جف بزوس به خاطر تصمیم آمازون مبنی بر ممنوعیت فروش کتابی جنجالی درباره ویروس کرونا انتقاد کند.

به گزارش ایتنا از ایندپندنت، رئیس شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا در واکنش به تصویری از طرف نویسنده این کتاب دیجیتال توییت خود را ارسال کرد.
این کتاب توسط خودِ نویسنده منتشر شده و «حقایق ناگفته درباره کووید ۱۹ و قرنطینه» نام دارد و در تصویر مذکور پیامی از اداره بررسی محتوای آمازون ضمیمه شده است.

در این پیام آمده است: «کتاب شما مطابق با قوانین و سیاست‌های ما نیست. به همین خاطر ما کتاب شما را به فروش نخواهیم گذاشت.»
آقای ماسک در پاسخ به این توییت نویسنده کتاب نوشت: «جف بزوس! این کار واقعا دیوانه‌وار است.»

کمی بعدتر او توییت کرد: «زمان تجزیه آمازون فرا رسیده است، انحصارگرایی اشتباه است.»

این توییت تنها دو روز بعد از آن منتشر شد که او گفته بود برای مدتی توییتر را ترک خواهد کرد.
بعد از آن آمازون تصمیم خود درباره عدم فروش این کتاب ۶۴۰۰ کلمه‌ای را عوض کرد. در این کتاب خطرات بهداشتی گزارش شده مرتبط با کووید ۱۹ زیر سؤال رفته و از تصمیم دولت‌ها برای اعمال قرنطینه انتقاد شده است.

این شرکت غول‌آسای خرید آنلاین روز پنج‌شنبه به الکس برنسون، نویسنده این کتاب ایمیل زد و نوشت هم نسخه دیجیتال و هم نسخه کاغذی کتاب در این سایت به فروش خواهد رسید.
آقای برنسون از آقای ماسک به خاطر تاثیر در تغییر تصمیم آمازون تشکر کرد و توییت کرد: «با تشکر از ایلان ماسک و هر کسی که کمک کرد.»

آمازون بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداد ولی سخنگوی این شرکت به رویترز گفته است فروش کتاب مذکور به خاطر «یک اشتباه» مسدود شده بود.

فرد سخنگو همچنین گفته است نظر این شرکت برای تغییر تصمیم خود تحت تاثیر و نتیجه توییت‌های آقای ماسک نبوده است.
 


کد مطلب: 61158

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61158/انتقاد-ایلان-ماسک-جف-بزوس-آمازون-باید-تجزیه-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir