۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۲

جوابیه رایتل درخصوص باج‌گیری از این اپراتور

ایتنا - رایتل در خصوص موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور رایتل اعلام کرد اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است و حدس اصلی رایتل در خصوص نشر اطلاعات، توسط منشاء انسانی مربوط‌ به سال ۹۴ و پیش از آن است.
جوابیه رایتل درخصوص باج‌گیری از این اپراتور


درحالی که از ابتدای سال جاری اخبار زیادی از نشت اطلاعات کاربران سازمان‌ها و اپلیکیشن‌ها شنیده شده، ساعاتی پیش اخباری مبنی‌بر نشت اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل شنیده شد که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم این خبر را تایید و اظهار کرد رایتل مسئول حفاظت از داده مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این راستا رایتل در خصوص موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک رایتل اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همچنین حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.

در این بیانیه به نقل از روابط عمومی این اپراتور آمده است: در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری این اپراتور از طریق رسانه‌ها در جریان ادعای فردی مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات پنج و نیم میلیون از مشترکین خود شد. فرد مذکور  مدعی شد از رایتل خواستار ۵ بیت‌کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری کرده و آن را در اختیار رایتل قرار دهد و پس از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا از طریق اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام کرده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویا تکذیب می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاکنون هیچ مستندی به جز ۹ رکورد منتشرشده مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور به دست نیامده است که نتیجه بررسی این ۹ رکورد نشان می‌دهد شش رکورد بسیار قدیمی بوده (سال ۹۴ و پیش از آن)  و عملا این مشترکین دیگر در شبکه رایتل فعال نیستند. از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان می‌دهد اطلاعات مورد بحث بسیار قدیمی است.

در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شده است احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکل‌های افتا و ماهر استفاده می‌کند و این پروتکل‌ها در حال حاضر تشدید شده است. حدس اصلی رایتل در خصوص نشر اطلاعات توسط منشاء انسانی است که در سال ۹۴ و پیش از آن رخ داده است.

در این راستا از رسانه‌ها درخواست داریم تا روشن شدن موضوع از هرگونه شایعه‌پراکنی خودداری کرده و اخبار را از طریق درگاه‌های رایتل پیگیری کنند. با توجه به رسالت شرکت خدمات ارتباطی رایتل به منظور رعایت حقوق مشترکین و اخلاق‌مداری اقدامات لازم قضایی جهت برخورد با عاملین این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. به منظور جبران خسارت آن دسته از مشترکین گرامی که احتمال می‌رود، اطلاعات آنان منتشر شود، تمهیداتی در نظر گرفته شده است که متعاقبا از طریق کانال‌های رسمی اعلام می‌شود.

همچنین در اطلاعات تکمیلی این بیانیه آمده است: بررسی اولیه رایتل در خصوص عدد ادعاشده از انتشار اطلاعات منتشرشده مشترکین رایتل این است که این تعداد بسیار کمتر از پنج و نیم میلیون نفر بوده‌ است.
کد مطلب: 61139
برچسب ها: رایتل اپراتور هکر
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
۹ رکورد یعنی چی؟؟؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام