۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳

کرونا دنیای فناوری را برای همیشه تغییر می‌دهد؟

ایتنا - براساس پیش‌بینی‌ها نزدیک به نیمی از کارکنان شرکت‌های تجاری حتی بعد از پایان شیوع ویروس کرونا نیز به دورکاری ادامه خواهند داد.
کرونا دنیای فناوری را برای همیشه تغییر می‌دهد؟

نتایج یک بررسی که توسط مؤسسه تحقیقاتی گارتنر صورت گرفته، نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا تقریباً هیچ بخشی از دنیای فناوری را بی‌نصیب نگذاشته و کل این عرصه را متأثر کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، همه‌گیر شدن بیماری کرونا موجب تغییرات اساسی در حوزه‌هایی همچون زنجیره تأمین کالاها، سرمایه گذاری و فرایند برنامه ریزی شده تحول کسب و کارها شده است.

گارتنر پیش‌بینی کرده که سال ۲۰۲۰ به طور کامل از شیوع ویروس کرونا متأثر خواهد شد و از همین رو صرف هزینه در حوزه فناوری اطلاعات از ۳.۹ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۳.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی دیگر گارتنر این است که صرف هزینه برای خرید رایانه‌های شخصی، تبلت، گوشی و غیره نیز در سال ۲۰۲۰ با کاهشی ۱۳.۶ درصدی مواجه خواهد شد. همچنین عرضه رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰.۵ درصد کاهش می‌یابد. البته کاهش میزان فروش نوت بوک، تبلت و کروم بوک به علت ضرورت دورکاری کندتر از کاهش میزان فروش رایانه‌های شخصی خواهد بود.

بر اساس بررسی‌های گارتنر، نزدیک به نیمی از کارکنان شرکت‌های تجاری حتی بعد از پایان شیوع ویروس کرونا نیز به دورکاری ادامه خواهند داد. میزان کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند در سطح جهان نیز در حدود ۱۴.۶ درصد خواهد بود.
کد مطلب: 61092
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام