چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۴

ناسا یافته شدن یک کهکشان موازی با حرکت معکوس زمان را تکذیب کرد

ایتنا – در طی روزهای گذشته برخی از نشریه‌ها اعلام کردند که دانشمندان شواهدی از وجود یک دنیای موازی به دست آوردند که زمان در آن به عقب برمی‌گردد. بااین‌حال ناسا تمامی این ادعاها را تکذیب کرد
ناسا یافته شدن یک کهکشان موازی با حرکت معکوس زمان را تکذیب کرد

به گزارش ایتنا و به نقل از  Cnet، در مقاله‌های این رسانه‌ها آمده است که آزمایش‌هایی که در جنوبگان انجام‌شده است قوانین فیزیک را شکسته است و در تمامی آن‌ها اشاره شده است که ما ممکن است به کشف یک جهان موازی رسیده باشیم که در آن زمان به عقب برمی‌گردد.

در محوریت این مقاله‌ها یافته‌های آنتن گذرای انفجاری قطب جنوب قرار دارد که توسط محققان ناسا به‌دست‌آمده است. در این آزمایش آرایه‌ای از آنتن‌های رادیویی به بالن هلیومی ویژه‌ای متصل شده است که در ارتفاعی چهار برابر ارتفاع یک هواپیمای تجاری در حدود 37 هزار کیلومتر بر فراز ورقه قطب جنوب پرواز می‌کند. این آنتن‌ها در چنین ارتفاعی می‌توانید به کاهان گوش بدهند و اجرای پرانرژی ویژه‌ای به نام نوترینوها را شناسایی کنند.

این ذرات برای ما هیچ خطری ندارند و از بیشتر اشیا جامد عبور می‌کنند. تخمین زده شده است که هر ثانیه حدود 100 تریلیون نوترینو از بدن انسان عبور می‌کنند و به‌ندرت با ماده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. بااین‌حال اگر آن‌ها به یک اتم برخورد کنند موجی از اجرای ثانویه ایجاد می‌کنند که توسط انسان قابل‌شناسایی است و به ما اجازه می‌دهد که منشأ آن‌ها در کیهان را شناسایی کنیم. آنتن گذرای انفجاری قطب جنوب نوترینوهایی را شناسایی کرد که از فضا می‌آیند و در ورقه یخی قطب جنوب با ماده برخورد می‌کنند.

در طی این سال‌ها  آنتن گذرای انفجاری قطب جنوب تعداد کمی از این‌چنین وقایع غیرعادی را کشف کرده است. به نظر می‌رسد که این نوترینوها به‌جای فضا از زاویه‌ای عجیب از درون زمین می‌آیند. این یافته‌ها نمی‌توانند با علم فعلی ما از فیزیک توضیح داده شوند.

در اینجاست که بسیاری از تئوری‌های عجیب‌وغریب در رابطه با چرایی شکل‌گیری چنین پدیده‌ای به وجود می‌آید. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که تئوری وجود جهان موازی اگرچه تا حدی باورپذیر است اما شواهد برای تائید یا رد این تئوری به‌اندازه کافی وجود ندارد. بااین‌حال بسیاری از تئوری‌های نه‌چندان عجیب دیگری وجود دارد که این پدیده را توضیح می‌دهد اما به دلیل عدم جذابیت رسانه‌ای برای عموم بازگو نشده‌اند.

متأسفانه گزارش‌هایی که بدون آزمایش‌های دقیق در رابطه با تئوری وجود جهان موازی بحث می‌کنند، ارتباط عموم مردم با علم را خدشه دارد می‌کنند. این رابطه در حال حاضر نیز به دلیل کمپین‌های اطلاعات نادرست در مورد تغییرات آب‌وهوا و همه‌گیری ویروس کرونا تا حدی متزلزل شده است و چنین تئوری‌های نه‌چندان باورپذیری می‌توانند این رابطه را بیش‌ازپیش تخریب کند.