کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل در حال کار کردن روی سیستم رمزنگاری end-to-end پیام‌‌های متنی

سايت خبری ايتنا , 14 تير 1399 ساعت 14:30

ایتنا – بنابر شواهد به‌دست‌آمده، گوگل تصمیم دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور سیستم RCS خود را با شیوه رمزنگاری end-to-end ایمن‌سازی کند.


بنابر شواهد به‌دست‌آمده، گوگل تصمیم دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور سیستم RCS خود را با شیوه رمزنگاری end-to-end ایمن‌سازی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، قرار بود که سیستم RCS به‌عنوان نسل جدید پیام‌های SMS و MMS مطرح شود اما نبود رمزنگاری درونی در این سیستم ضعف اصلی آن به شمار می‌رود. به‌این‌ترتیب هر شخص می‌تواند به این دسته از پیام‌های شما دسترسی داشته باشد. بااین‌حال ممکن است به‌زودی امنیت این سرویس دستخوش تغییرات زیادی شود.
 
متخصصان به‌تازگی شواهدی کشف کرده‌اند که در طی آن قرار است تا روش رمزنگاری end-to-end در نرم‌افزار پیام‌های گوگل ‌به پیام‌های RCS افزوده شود. هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با نحوه عملکرد این روش رمزنگاری در دسترس نیست اما شما می‌توانید تعیین کنید که نرم‌افزارهای سوم شخص به پیام‌های رمزنگاری‌شده دسترسی نداشته باشند.
 

 
 
همچنین می‌توان حدس زد که هر دو فرد در حال گفتگو با کمک سرویس RCS به یک نرم‌افزار سازگار و اتصال امن داده نیازمند خواهند بود. لازم به ذکر است که کدهای حاکی از این شیوه پیام‌رسانی تنها در نسخه تست “dogfood” نرم‌افزار پیام‌ها دیده شده است.
 
این نسخه تنها برای کارندان گوگل ساخته شده است و به همین دلیل مدتی طول خواهد کشید تا تغییرات یاد شده برای کاربر نهایی عرضه شود. به‌این‌ترتیب در صورت صحت این خبر شما می‌توانید به‌راحتی و با خیالی آسوده از بابت امنیت اطلاعاتتان از قابلیت‌های RCS استفاده کنید..


کد مطلب: 61071

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61071/گوگل-حال-کار-کردن-روی-سیستم-رمزنگاری-end-to-پیام-های-متنی

ايتنا
  https://www.itna.ir