کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعطیلی کارخانه نوکیا در هند به دلیل ابتلای کارگران به کرونا

7 خرداد 1399 ساعت 12:33

ایتنا - شرکت نوکیا فعالیت کارخانه خود در جنوب هند را پس از مثبت شدن جواب آزمایش کرونای کارگرانش متوقف کرد.




شرکت فنلاندی نوکیا که دیگر از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده موبایل در جهان به شمار می‌رود، چندی پیش از توقف و تعطیلی دوباره فعالیت و خطوط تولید کارخانه خود در جنوب هند خبر داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کارخانه نوکیا همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ پس از حدود دو ماه قرنطینه سراسری در هند با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آغاز به کار کرده بود و حالا به گفته منابع آگاه، به نظر می‌رسد که حداقل ۴۲ نفر از کارکنان و پرسنل فعال در این کارخانه به ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

البته این در حالیست که نوکیا هنوز به صورت رسمی در خصوص تعداد کارگران مبتلا به کرونا در کارخانه این شرکت در جنوب هند اظهار نظر نکرده است.

طبق گزارش الجزیره، سخنگوی نوکیا تنها در خصوص بازگشت و آغاز به کار دوباره فعالیت و خطوط تولید این کارخانه در آینده‌ای نزدیک با رعایت مسائل بهداشتی ابراز امیدواری کرده است.

پیشتر نیز شرکت اوپو به عنوان یکی از تولیدکنندگان چینی موبایل از توقف کارخانه خود در پایتخت هند، دهلی‌نو، پس از ابتلای حداقل ۹ نفر از کارگران به کرونا خبر داده بود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه، بالغ بر ۱۴۵ هزار و ۳۸۰ نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در این میان ۴۱۶۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 


کد مطلب: 61046

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61046/تعطیلی-کارخانه-نوکیا-هند-دلیل-ابتلای-کارگران-کرونا

ايتنا
  https://www.itna.ir