۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۱

تنش میان توییتر و دونالد ترامپ

ایتنا - میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و شبکه توییتر تنش درگرفته است؛ شبکه‌ای که از مهم‌ترین "ابزارهای اطلاع‌رسانی" او محسوب می‌شود.
تنش میان توییتر و دونالد ترامپ

شبکه توییتر که از مهم‌ترین "ابزارهای اطلاع‌رسانی" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، به یکی از توییت‌های او اخطاری افزوده است و با این اقدام امکان درست‌سنجی آن را فراهم کرده است.

به گزارش ایتنا از دویچه وله، ترامپ روز سه‌شنبه ۶ خرداد (۲۶ ماه مه) در یکی از پیام‌های توییتری خود مدعی شد که رأی دادن از طریق پستی تقلب گسترده در انتخابات پیش‌روی آمریکا در ماه نوامبر را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این توییت مدعی شده است که در صورت رأی‌گیری پستی "صندوق‌های رأی به سرقت خواهند رفت، برگه‌های رأی جعل شده و حتی به طور غیرقانونی چاپ و به طور جعلی امضا می‌شوند".

شبکه توییتر این پیام‌ها را با علامت تعجبی به رنگ آبی نشانه‌گذاری کرده که به کاربران این شبکه امکان درست‌سنجی آن را می‌دهد و آنان می‌توانند با مراجعه به لینک‌های پیوندداده شده اطلاعات و داده‌های دقیقی در این باره کسب کنند.

به باور مسئولان توییتر ترامپ با پیام خود این ادعای غیرمستند را منتشر کرده که انتخابات پستی به تقلب انتخاباتی می‌انجامد.

شبکه توییتر از آغاز ماه مه امکان درست‌سنجی توییت‌ها را فراهم کرده است تا از جمله از انتشار اطلاعات نادرست و جعلی در رابطه با پاندمی کرونا و بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کند. البته این اقدام به طور کلی در راه راستی‌آزمایی اطلاعات منتشره صورت گرفته است.

در اخطاری که به توییت رئیس جمهوری آمریکا افزوده شده، آمده است: «اطلاعات درست و حقایق مربوط به رأی‌دهی از طریق پستی را دریافت کنید». کاربران از طریق این لینک به مقاله‌های خبری درباره ادعای ترامپ هدایت می‌شوند.

به نوشته توییتر، کارشناسان می‌گویند که رای‌دهی از طریق پستی به ندرت با تقلبات انتخاباتی همراه است. توییتر در این راستا به گزارش‌های سی‌ان‌ان، واشنگتن پست و دیگر رسانه‌های آمریکایی اشاره می‌کند که در گزارش‌های خود ادعاهایی اینگونه را "بی‌اساس" دانسته و رد کرده‌اند.

ترامپ در پی افزوده شدن اخطار درست‌سنجی به توییتش واکنشی تند به توییتر نشان داده و این شبکه را به "مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا" متهم کرده است.

او در پیامی توییتری که در واکنش به این اقدام منتشر کرد، نوشت: «توییتر آزادی بیان را سرکوب می‌کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه چنین چیزی را نخواهم داد».

دونالد ترامپ بارها رسانه‌ها و شبکه‌های بزرگ اجتماعی را به داشتن موضعی ضد خود متهم کرده است؛ ادعایی که این شبکه‌ها آن را رد کرده و بی‌اساس می‌خوانند.

شبکه توییتر برای دونالد ترامپ یکی از مهم‌ترین کانال‌ها جهت انتشار پیام‌های سیاسی‌اش است. او پیوسته از این شبکه استفاده می‌کند تا به رقیبان و مخالفان خود بتازد، ادعا‌های خود در مورد تئوری‌های توطئه را مطرح کند و همچنین عملکرد دولت خود را بستاید.

منتقدان ترامپ معتقدند که ترامپ در بسیاری از توییت‌های خود واقعیت را به گونه‌ای دیگر جلوه داده و داده‌ها و حقایق را نقض می‌کند.

این نخستین بار است که شبکه توییتر دست به نشانه‌گذاری پیام رئیس جمهوری آمریکا به منظور درست‌سنجی زده است.
کد مطلب: 61043
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام