۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵

واردات موبایل ۳۲۸ درصد رشد داشته است

ایتنا - گوشی تلفن همراه در سال ۱۳۹۸، سومین قلم عمده وارداتی بوده و ارزش واردات موبایل در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبلش رشد ۳۲۸ درصدی را تجربه کرده است.
واردات موبایل ۳۲۸ درصد رشد داشته است


آمار روند واردات و مصرف موبایل طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که واردات موبایل از طریق رویه تجاری در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است؛ به‌طوری‌که در سال گذشته تعداد ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده که از این تعداد چیزی بالغ بر ۱۴ میلیون آن توسط مصرف‌کنندگان در شبکه ارتباطی تلفن همراه کشور فعال شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این در حالی است که طبق گزارش  فدراسیون فاوا، سال گذشته ۴۰۰۰ تن گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۴۱۳ میلیون دلار به کشور وارد شده است. سهم ارزشی واردات این کالا از کل واردات کشور در سال ۹۸ معادل ۳٫۲ درصد است. در عین حال ارزش واردات موبایل در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۲۸ درصدی را تجربه کرده و وزن واردات این کالا با رشد ۳۶۰ درصدی همراه بوده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ارزش هر تن موبایل وارد شده به کشور ۳۵۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار بوده است.

همچنین آمارهای سازمان توسعه تجارت حکایت از آن دارد که سال ۹۸، گوشی تلفن همراه سومین قلم عمده وارداتی بوده است. ذرت دامی و برنج دو کالای وارداتی هستند که ارزش واردات آنها بیشتر از موبایل است. الکترودهای زغالی برای کوره‌ها، جو به استثنای بذر، کنجاله سویا، لوبیای سویا، شکر تصفیه‌نشده، قطعات بی‌استخوان منجمد از نوع گاو و روغن دانه آفتابگردان و روغن گلرنگ یا زعفران کاذب در رده‌های چهارم تا دهم عمده‌ترین اقلام وارداتی قرار گرفته‌اند.

ازطرفی این روزها ادامه تعطیلی مراکز آموزشی و به طبع آن تمرکز بر آموزش آنلاین و البته معرفی برنامه کاربردی شاد برای استفاده آموزشی دانش آموزان، تقاضای موبایل را در بازار افزایش داده است. در مجموع عواملی همچون کمبود جهانی کالا به دلیل کرونا، بالا رفتن نرخ ارز، بسته شدن مرزها و محدودیت‌های ترانزیتی برای واردات کالا و معرفی اپلیکیشن شاد منجر به ایجاد عدم اطمینان بازار برای تامین محصولات در آینده شده که در نهایت تمام این عوامل تعادل بین عرضه و تقاضا را بر هم زده است.
کد مطلب: 61037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام