۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

حمله گسترده هکرها به سوپرکامپیوترها، بحرانی از جنس 2020

ایتنا – به نظر می‌رسد که بحران امنیتی جدیدی در انتظار صنایع کامپیوتر است و جرائم دیجیتالی به یک رده بسیار بزرگ و مهم از جرایم تبدیل شده است ولی جدیدترین نوع این جرایم بر روی حمله به سوپرکامیوترها تمرکز داشته است.
حمله گسترده هکرها به سوپرکامپیوترها، بحرانی از جنس 2020
به نظر می‌رسد که بحران امنیتی جدیدی در انتظار صنایع کامپیوتر است و جرائم دیجیتالی به یک رده بسیار بزرگ و مهم از جرایم تبدیل شده است ولی جدیدترین نوع این جرایم بر روی حمله به سوپرکامیوترها تمرکز داشته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، به‌صورت کلی باید گفت که حملات دیجیتالی امر چندان جدیدی نیست ولی اخیرا مواردی از این حملات شکل گرفته است که موجبات نگرانی متخصصان امنیتی را ایجاد کرده است.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تعداد زیادی از حملات در اتحادیه اروپا نسبت به سوپرکامپیوترهای بزرگ انجام شده است و نوع جدیدی از بد افزار که به صورت اختصاصی برای این بدافزارها طراحی شده است، نگرانی بسیار بزرگی را برای متخصصان به وجود آورده است.
 
این بدافزار بر روی استخراج رمزارز مونرو تمرکز داشته و در طول هفته گذشته به دفعات مراکز مهمی مانند دانشگاه ادینبورو را مورد حمله قرار داده است. در طی این حملات تعداد پنج خوشه کامپیوتری از نوع bwHPC’s مورد حمله قرار گرفته بودند.
 
 
 
با این وجود جدیدترین نمونه از این حملات مربوط به دانشگاه لودویگ ماکیمیلیان مونیخ بوده است که البته پیش از این نیز تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه انجام حملات نسبت به این مرکز انجام شده بود.
 
دانشمندان مرکز تحقیقات امنیتی Cado به سراغ بررسی این حملات رفته و متوجه شده‌اند که این حملات از طریق نقطه ضعفی که در سیستم لاگین SSH یا همان شل امن وجود داشته است انجام شده است و همین روش در حملات مختلف نیز بر روی سوپرکامپیوترهای دیگری در جهان انجام شده است.
 
همچنین حملات از طریق آدرس‌های آی.پی کشور چین انجام شده است و به نظر می‌رسد که نگرانی جدید دانشمندان پس از کرونا، حملات بزرگ به سوپرکامپیوترها خواهد بود که مسلما آسیب‌های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.
 
کد مطلب: 61024
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام