۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰

هواپیمای فضایی X-37B، جاه‌طلبانه‌ترین پروژه فضایی عصر جدید

ایتنا – شرکت‌های مختلفی به سراغ ارائه خدمات در رده هوا و فضا کرده‌اند ولی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ممکن در این زمینه در حال تبدیل شدن به واقعیت است که X-37B نام دارد.
هواپیمای فضایی X-37B، جاه‌طلبانه‌ترین پروژه فضایی عصر جدید
شرکت‌های مختلفی به سراغ ارائه خدمات در رده هوا و فضا کرده‌اند ولی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ممکن در این زمینه در حال تبدیل شدن به واقعیت است که X-37B نام دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، این سفینه قرار است تا تحت فرماندهی نیروی فضایی آمریکا به ماموریت ویژه‌ای دست زده و جهت انجام  یک ماموریت بسیار خاص و مهم به مدار زمین ارسال شود.
 
حال به نظر می‌رسد که استفاده از فعل گذشته برای این ماموریت اشتباه باشد زیرا X-37B با یک روز تاخیر به مدار زمین ارسال شده است و در حقیقت ماموریت خود را آغاز کرده است.
 
این سفینه در تاریخ 17 می 2020 به کمک موشک United Launch Alliance به مقصد خود اعزام شده است و این بار برخلاف ماموریت‌های قبلی خود قرار است تا ماموریت بسیار مهم‌تر و بزرگ‌تری را انجام بدهد.
 
 
 
البته نیروی فضایی آمریکا تنها اعلام کرده است که این ماموریت به نوعی جاه طلبانه‌ترین ماموریت ممکن در تاریخ فعالیت X-37B خواهد بود لوی با توجه به ماهیت محرمانه این ماموریت، اطلاعات چندانی درباره جزئیات فعالیت این فضاپیما منتشر نشده است.
 
البته درباره این ماموریت، قحطی اطلاعات وجود ندارد بلکه موارد منتشر شده خبر از آن دارند که‌ X-37B دارای یک ماژول خدماتی جدید است که به شکل یک سیلندر در زیر این فضاپیما نصب شده است.
 
این بخش جدید قرار است تا یک ماهواره FalconSat-8 کوچک را به همراه دو ماهواره تحقیقاتی ناسا که بر روی تاثیر تشعشعات روی دانه‌ها و سایر موارد و همچنین امواج مایکروویو تحقیق کند به فضا ارسال کند. با این وجود جزئیات نتیجه این تحقیقات در حیطه اخبار محرمانه قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.
 
شایان ذکر است که این فضاپیما در آخرین ماموریت خود توانسته بود تا رکورد شگفت انگیز 780 روز حضور در فضا را به نام خود ثبت کند و با توجه به این دستاورد بزرگ، باید دید که چه چیزی می‌تواند جاه طلبانه‌تر بوده و بزرگ‌ترین دستاورد این فضاپیما لقب بگیرد.
 
کد مطلب: 61012
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام