۰
plusresetminus
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰

با اینترنت ۴۴ ترابایتی هزار فیلم را در یک ثانیه دانلود کنید!

ایتنا - محققان استرالیایی با ساخت یک قطعه سخت افزاری جدید، اینترنتی با سرعت ۴۴.۲ ترابایت را ایجاد کردند که می‌توان با کمک آن در کمتر از یک دقیقه هزار فیلم دانلود کرد.
با اینترنت ۴۴ ترابایتی هزار فیلم را در یک ثانیه دانلود کنید!


محققان استرالیایی رکورد جهانی بیشترین سرعت اینترنت را ثبت کردند. آنها ادعا می‌کنند با چنین سرعتی می‌توان هزار فیلم با کیفیت HD را در کمتر از یک ثانیه دانلود کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، گروهی از محققان دانشگاه‌های موناش، سوینبرن وRMIT اینترنتی با سرعت ۴۴.۲ ترابیت بر ثانیه را ثبت کرده‌اند. تاکنون فقط در محیط های آزمایشگاهی چنین سرعت اینترنتی ثبت شده بوده است.

این در حالی است که متوسط سرعت پهنای باند در استرالیا حدود ۱۱ مگابیت برثانیه است.

بیل کوروکان یکی از مولفان ارشد این پژوهش می گوید: یافته های ما نشان می دهد زیر بنای فعلی اینترنت را می توان ارتقا داد تا با تقاضای روزافزون اینترنت برای مصارف مختلف از تماشای تلویزیون‌های اینترنتی گرفته تا خودروهای خودران از آن استفاده کرد.

در این پژوهش محققان از دستگاهی جدید به نام «میکرو شانه»(micro-comb)استفاده کردند که جایگزین ۸۰ لیزر در سخت افزار مخابراتی فعلی شد. این دستگاه کوچکتر و سبک‌تر از سخت‌افزار مخابراتی فعلی است.

این قطعه در اصل یک منبع لیزری و مانند رنگین کمان  متشکل از صدها لیزر مادون قرمز با کیفیت است. هر لیزر فرکانس مشخصی از نور را منتشر می کند و می توان آن را به عنوان یک کانال مخابراتی جداگانه استفاده کرد.

این دستگاه در شبکه فیبر نوری استرالیا کارآمد است.

این فناوری می‌تواند از پهنای باند اینترنت برای ۱.۸ میلیون خانوار در ملبورن و میلیاردها خانوار در سراسر جهان در اوقات پیک مصرف پشتیبانی کند.

به گفته کوروکان می‌توان این فناوری را در زیربنای فعلی اینترنت نصب کرد و به این ترتیب نیاز به ساخت زیربنای تازه نیست.
کد مطلب: 61009
برچسب ها: اینترنت پرسرعت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام