۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳

تمدید استفاده از اینترنت رایگان برای دانشگاهیان

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید اینترنت رایگان دانشگاهی و استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی برای یک ماه دیگر خبر داد.
تمدید استفاده از اینترنت رایگان برای دانشگاهیان


پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، یکی از مسائل اصلی، دسترسی دانشجویان به اینترنت اعلام شد و اینکه مشکل اصلی که برای آموزش مجازی دانشجویان، بحث تهیه اینترنت و هزینه‌بر بودن آن است، به همین دلیل دانشجویان خواستار رایگان شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی شدند و وزارت ارتباطات وعده‌هایی را در راستای رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، البته در حالی که برخی از دانشجویان از رایگان نبودن اینترنت خود هنگام حضور در سایت‌های دانشگاهی گله داشتند، اعلام شد که تنها آی‌پی‌هایی که توسط دانشگاه‌ها اعلام شده، رایگان است و از طرفی حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- نیز اعلام کرد: برای رایگان کردن اینترنت دانشگاهی، لیستی از دانشگاه‌ها و وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز حوزوی گرفتیم که ممکن است شامل همه دانشگاه‌های کشور نباشد. این لیست شامل آدرس سایت‌های آموزشی است که امکان آموزش آنلاین را داشته باشد.

او همچنین درباره کم شدن حجم اینترنت به دلیل تغییر آی‌پی توضیح داد: اگر هنگام استفاده از خدمات آنلاین دانشگاه آی‌پی عوض می‌شود و این آی‌پی در لیست نیست، ما کاری نمی‌توانیم کنیم. از طرفی ما ترافیک دانشجویان را رایگان نکردیم، بلکه دسترسی به سایت‌های دانشگاهی را رایگان کردیم. دانشجویان ممکن است با این اینترنت به سایت‌های دیگری هم مراجعه کنند که ترافیک اینها رایگان نیست و از حجم اینترنت آنها کم می‌کند.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: استفاده‌ «رایگان» دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان عزیز از سامانه‌های آموزش مجازی، برای یک ماه دیگر تمدید شد.

همچنین ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توییتر نوشت: ترافیک رایگان سامانه‌های آموزش مجازی مراکز دانشگاهی برای یک ماه دیگر تمدید شد. ادارات کل ICT استان‌ها برای رفع ایرادات احتمالی فنی در کنار دانشگاه‌ها خواهند بود. این مسئولیت‌پذیری اجتماعی تا امروز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از هزینه‌های آموزش مجازی کشور را کاهش داده است.

هرچند با تمام این تفاسیر، فرآیند رایگان شدن این سامانه‌های آموزشی همچنان فراز و فرودهایی دارد، از طرفی دانشجویان معتقدند حضور در کلاس‌های آنلاین از حجم اینترنت آنها می‌کاهد و در مقابل اپراتورهای اینترنتی ادعا می‌کنند ترافیک لیست ‌آی‌پی‌های ارایه‌شده به آنها رایگان شده و اگر سامانه‌ای رایگان نیست، حتما آی‌پی آن در فهرست وجود ندارد.
کد مطلب: 60995
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام