۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶

اکانت شبکه‌های اجتماعی‌مان را با رمز‌گذاری ایمن کنیم

ایتنا - در صورتی که رمز گوشی و رمز دو مرحله‌ای اکانت شبکه اجتماعی ما فعال باشد، دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی ما به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.
از رمزگذاری دومرحله‌ای شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

 سرگرد حامد محمدی سپاسی سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به کم دقتی برخی از کاربران و عدم فعال‌سازی رمز دو مرحله‌ای اکانت شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود دیگران به راحتی به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی داشته و بتوانند برای کاربران یا دوستانشان در شبکه‌های اجتماعی دردسر یا مزاحمت ایجاد کنند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرگرد حامد محمدی افزود: رها کردن گوشی‌های هوشمند در محل‌های عمومی یا در محل کار بدون اینکه تنظیمات ایمنی لازم روی گوشی انجام شده باشد یکی از مواردی است که زمینه سوءاستفاده دیگران از اطلاعات ذخیره شده در کارت‌های حافظه و اکانت شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در صورتی که رمز گوشی و رمز دو مرحله‌ای اکانت شبکه اجتماعی ما فعال باشد، دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی ما به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرگرد سپاسی با اشاره به اینکه هر سال‌ها پرونده‌های مختلفی در خصوص مزاحمت‌های سایبری در پلیس فتا تشکیل می‌شود، یادآور شد: بخش زیادی از این پرونده‌ها در پی دسترسی غیر مجاز دیگران به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی نصب شده روی گوشی قربانیان است که به دنبال این دسترسی غیر مجاز برای دیگران مزاحمت ایجاد شده و در اینجاست که صاحب اکانت تا یافتن مجرم واقعی باید در مقابل مقام قضایی پاسخ‌گو باشد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: فعال کردن رمز دو مرحله‌ای اکانت شبکه‌های اجتماعی و رمز گذاری گوشی یک ضرورت است و کاربران نباید در این امر غفلت کنند.

وی با اشاره به رمزگذاری‌های ساده و رایج مثل کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن و... افزود: استفاده از رمزهای ترکیبی برای اکانت شبکه‌های اجتماعی راهکار مناسب برای جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات مهم می‌باشد. لذا از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس از قبیل تاریخ تولد، شماره تلفن و... خودداری کرده و رمزهای خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

سرگرد سپاسی در ادامه با اشاره به فعال بودن اکانت شبکه‌های اجتماعی از طریق شماره تلفن همراه گفت: هنگامی که شما اقدام به فروش یا واگذاری سیم کارت می‌کنید، اطلاعات حساب کاربری  و آرشیو کامل اطلاعات رد و بدل شده شما در شبکه‌های اجتماعی برای کاربر بعدی قابل دسترس است.

 


وی حذف اکانت یا حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی در هنگام واگذاری سیم کارت را ضروری خواند و گفت: در صورت عدم حذف اکانت شبکه‌های اجتماعی، امکان دسترسی دارنده جدید سیم کارت به تمامی اطلاعات شما وجود خواهد داشت.

سرگرد سپاسی انجام این دست اقدامات برای اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی را حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی خواند و گفت: حفظ این حریم در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت موارد ساده امنیتی می‌توانند مانع ورود و دست‌اندازی دیگران به حریم خصوصی خود شوند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در پایان از هموطنان خواست: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.
کد مطلب: 60993
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام