کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیگر لازم نیست برای باز کردن قفل گوشی ماسک خود را بردارید

ساخت ماسک سازگار با فیس آی.دی

سايت خبری ايتنا , 31 ارديبهشت 1399 ساعت 12:28

ایتنا- به‌تازگی دانشمندان توانسته‌اند مشکل شفافیت ماسکی که به‌منظور تشخیص چهره کاربران توسط فناوری‌هایی نظیر فیس آی دی ساخته شده بود را حل کنند.


 به‌تازگی دانشمندان توانسته‌اند مشکل شفافیت ماسکی که به‌منظور تشخیص چهره کاربران توسط فناوری‌هایی نظیر فیس آی دی ساخته شده بود را حل کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، این روزها بسیاری از افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از ماسک‌های صورت استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از فناوری تشخیص چهره تلفن همراه هوشمند خود برای باز گردن قفل دستگاهشان استفاده کنند. بااین‌حال دانشمندان فناوری به دنبال شیوه‌هایی هستند که بتوانند این مشکل را حل کنند.
 
چندی پیش رسانه‌های خبری معتبر جهان خبر از آن دادند که کمپانی چینی به نام هوامی موفق شده است که ماسک شفافی را طراحی کند که می‌توان از آن برای باز کردن قفل تلفن‌های همراه هوشمند با استفاده از فناوری تشخیص چهره استفاده کرد. علاوه بر این ماسک یاد شده که شباهت زیادی به ماسک‌های N95 دارد می‌تواند خود را ضدعفونی کند.
 

 
 
بااین‌حال یکی از مشکلات اصلی سازندگان این ماسک این بود که شفافیت مواد به‌کاررفته در آن چندان زیاد نبود و برخی از فناوری‌های تشخیص چهره نظیر فیس آی دی برای تشخیص ترکیب چهره کاربران تلاش زیادی می‌کردند و در اغلب موارد موفق نبودند.
 
اکنون دانشمندان سازنده این ماسک توانسته‌اند که شفافیت مواد تشکیل‌دهنده این ماسک صورت را به حدی برسانند که نه‌تنها از سلامت کاربر در برابر ویروس‌ها محافظت می‌کند بلکه می‌توان به هنگام پوشیدن آن از طریق فیس آی دی نیز به باز کردن قفل تلفن‌های همراه پرداخت. به‌این‌ترتیب مشکل اصلی سر راه تولید انبوه این ماسک تا حد بسیار زیادی رفع شده است.
 


کد مطلب: 60980

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60980/ساخت-ماسک-سازگار-فیس-آی-دی

ايتنا
  https://www.itna.ir