کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل بار دیگر از جانب آمریکا به انحصارگری متهم شد

سايت خبری ايتنا , 1 خرداد 1399 ساعت 6:00

ایتنا- وزارت دادگستری ایالات‌متحده و دادستان‌های عمومی چندین ایالت قصد دارند تا در آینده‌ای نه‌چندان دور دادخواستی را علیه اقدامات انحصارگری گوگل درزمینهٔ تبلیغات آنلاین و نفوذ این موتور جستجو تنظیم کنند.


وزارت دادگستری ایالات‌متحده و دادستان‌های عمومی چندین ایالت قصد دارند تا در آینده‌ای نه‌چندان دور دادخواستی را علیه اقدامات انحصارگری گوگل درزمینهٔ تبلیغات آنلاین و نفوذ این موتور جستجو تنظیم کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، این دادخواست به‌احتمال‌زیاد در تابستان تشکیل می‌شود و به بررسی این نکته می‌پردازد که آیا گوگل از موقعیت نفوذی خود برای سرکوب رقابت استفاده می‌کند یا خیر. ویلیام بار به‌عنوان یکی از دادستان‌های عمومی یا شده در این رابطه اعلام کرد که:« امیدوارم که بتوانیم این دادخواست را تا اول تابستان به ثمر برسانیم و منظور از ثمر زمان تصمیم است.»
 
سناتور جاش هاولی و ریچارد بلومنتال در ماه مارس نامه‌ای را به بار ارسال کرده و از او درخواست کردند که به بررسی اقدامات انحصارطلبی در رابطه با اعمال جستجوی گوگل بپردازند.در این نامه آمده است که:« گوگل درزمینهٔ جستجو نفوذ زیادی دارد و دلیل آن هم سهم بسیار زیاد بازار درزمینهٔ موتورهای جستجو است. رفتارهای تبلیغاتی آنلاین گوگل با فعالیت‌های جستجوی گوگل مرتبط است. با در اختیار داشتن بیش از 90 درصد از سهم بازار جهانی برای جستجو انجام رفتارهای ضد رقابتی بسیار مهم است.»
 

 
 
در این نامه آمده است که گوگل این نفوذ را از طریق ابزار غیرقانونی به دست آورده است. منظور از این ابزار قانونی جریمه 2.7 میلیارد دلاری گوگل توسط اتحادیه اروپا برای دست‌کاری نتایج جستجو به نفع خود است.
 
روش‌های تبلیغات دیجیتال گوگل هم‌اکنون موضوع تحقیقات ضد انحصاری 50 دادستان عمومی است. این کاوش در سپتامبر سال 2019 رسمی شد و 48 ایالت به‌اضافه بخش کلمبیا و پورتوریکو در تحقیقات مرتبط بااینکه آیا گوگل از شیوه‌های ضد رقابتی برای دستیابی به تسلط استفاده می‌کند، شرکت کرده‌اند.
 


کد مطلب: 60979

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60979/گوگل-بار-دیگر-جانب-آمریکا-انحصارگری-متهم

ايتنا
  https://www.itna.ir