۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا

این دستگاه تست سریع کووید-19 اشتباها نتایج تست افراد را منفی اعلام می‌کند

ایتنا - بخشی از دلیل جذاب بودن این دستگاه سرعت به مراتب بالاتر آن نسبت به دیگر تست‌های کروناویروس است، به طوری که نتایج را در 13 دقیقه یا کمتر (و نه ساعت‌ها زمان که روش‌های دیگر نیاز دارند) در اختیار قرار می‌دهد.
این دستگاه تست سریع کووید-19 اشتباها نتایج تست افراد را منفی اعلام می‌کند
FDA هشدار داده است که یکی از تست‌های کروناویروسی که در حال حاضر در آمریکا برای ردگیری موارد کووید-19 در حال استفاده است ممکن است نتایج منفی اشتباه بیش از حد انتظار ارائه کند، که این می‌تواند این احتمال که به افراد آلوده به شکلی سهوی اطلاع داده شود مبتلا به بیماری نیستند را افزایش دهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داده است که تست‌های دستگاه ID NOW محصول شرکت Abbott، ممکن است نادقیق باشد، و باعث شود افراد مبتلا به کووید-19 حس امنیت کاذبی پیدا کنند.
 
در ماه فوریه بود دستگاه ID NOW ابوت، به عنوان بخشی از برنامه EUA (مجوزدهی استفاده اورژانسی) FDA، مجوز استفاده پیدا کرد. سیستم EUA برای فراهم‌سازی امکان دسترسی زودهنگام به درمانها و تشخیصهای جدید، در غیاب یک واکسن، تست یا درمان مورد تایید قرار گرفته برای مقابله به کووید-19، طراحی شده است.
 
بخشی از دلیل جذاب بودن این دستگاه سرعت به مراتب بالاتر آن نسبت به دیگر تست‌های کروناویروس است، به طوری که نتایج را در 13 دقیقه یا کمتر، و نه ساعت‌ها زمان که روشهای دیگر نیاز دارند، در اختیار قرار می‌دهد. با این حال، به مرور زمان ابوت دستورالعمل‌هایش درباره بهترین راه استفاده از این سیستم برای تشخیص کووید-19 را اصلاح نموده است.
 

به عنوان مثال، در اوائل ماه مه (اواسط اردیبهشت)، ابوت به بیمارستان‌ها و لابراتوارهای آکادمیک هشدار داد که از آنچه یک واسطه انتقال ویروسی نامیده می‌شود در این دستگاه استفاده نکنند. این واسطه یک مایع است که برای ذخیره‌سازی، نگهداری و انتقال یک نمونه ویروسی استفاده می‌شود. اکنون ابوت می‌گوید که روش استفاده مورد نظرش برای این دستگاه در عمل به درستی اجرا نشده است.
 
در هفته جاری، FDA یک هشدار را «محض شفافیت» درباره سیستم ابوت منتشر کرد. با اینکه درست است که انتظار نمی‌رود هیچ تشخیصی 100 درصد دقیق باشد، ولی 15 نتیجه منفی نادرست [از این دستگاه] به FDA گزارش شده است که این آزانس در حال بررسی آنها است.
 
با این حال دکتر تیم استنزل، از مسئولین FDA، می‌گوید که: «این تست همچنان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به درستی بسیاری از موارد مثبت را ظرف چند دقیقه تشخیص می‌دهد. [در عین حال] نتایج منفی باید با یک تست مولکولی اعتبارسنجی شده با حساسیت بالا مورد تایید نهایی قرار بگیرند».
 
 
کد مطلب: 60953
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام