۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰
فناوری در خدمت امنیت:

دزدی که می‌‌خواست تسلا مدل 3 را بدزد، توسط نرم‌‌افزار امنیتی این ماشین دستگیر شد

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده از پلیس کالیفرنیا حاکی از آن است که فردی از طریق نرم‌افزار موبایل خودروی تسلا مدل 3 از دزدیده شدن آن جلوگیری کرده است.
دزد تسلا توسط نرم‌‌افزار امنیتی این ماشین دستگیر شد!
گزارش‌های به‌دست‌آمده از پلیس کالیفرنیا حاکی از آن است که فردی از طریق نرم‌افزار موبایل خودروی تسلا مدل 3 از دزدیده شدن آن جلوگیری کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، یکی از دارندگان خودروهای تسلا در روشی خلاقانه با استفاده از قدرت فناوری منابع از دزدی خودروی خود شد و دزد را نیز تا زمان رسید پلیس درون خودرو به دام انداخت.
 
به این ترتیب یکی از نخستین نمونه‌های دستگیری مدرن سارقین توسط خودرو تسلا به ثبت رسید تا برای اولین بار شاهد وقوع یک رویکرد جدید و از جنس آینده در زمان حال باشیم.
 
 
 
پلیس کالیفرنیا در روز سه‌شنبه در فیس‌بوک اعلان کرد که مجرم در تاریخ 8 مه در خودروی تسلا مدل 3 قربانی را باز کرد و از او درخواست کرد تا از خودرو خارج شود. قربانی نیز از تلفن همراه خود برای خاموش کردن اتومبیل و قفل‌کردن درها از داخل استفاده کرد و به‌این‌ترتیب مجرم تا زمان رسیدن پلیس به صحنه جرم در داخل خودرو به دام افتاد.
 
دارندگان خودروهای تسلا می‌توانند با اجرای شماری از دستورها از طریق نرم‌افزار موبایل این کمپانی خودروی خود را خاموش و روشن کرده یا درها را از داخل قفل کنند. البته این قابلیت منحصر به تسلا نیست و بسیاری از خودروسازهای دیگر نیز قابلیت‌های این‌چنینی را از طریق نرم‌افزار موبایل خود ارائه داده‌اند. بااین‌حال این فرد از این خدمات ارتباطی خودرو به نحو احسن استفاده کرده و مانع از دزدیده شدن اتومبیلش شده است.
 
کد مطلب: 60949
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام