۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

گزارش ویژه ناسا درباره تأثیر مثبت قرنطینه دوران کرونا روی محیط ‌زیست زمین

ایتنا- ناسا به‌منظور مطالعه بهبود کیفیت زمین در پی قرنطینه ناشی از ویروس کرونا چهار پروژه جدید را ازنظر مالی تأمین کرده است.
گزارش ویژه ناسا درباره تأثیر مثبت قرنطینه دوران کرونا روی محیط ‌زیست زمین
ناسا به‌منظور مطالعه بهبود کیفیت زمین در پی قرنطینه ناشی از ویروس کرونا چهار پروژه جدید را ازنظر مالی تأمین کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، حتما شنیده‌اید که در پی خانه‌نشین شدن انسان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، طبیعت فرصت این را یافته است که خود را از نو بازسازی کرده و به پاک‌سازی آسمان و آب‌ها بپردازد. بااین‌حال تاکنون مقیاس بهبود یافتن زمین مشخص نبوده است اما برخی از دانشمندان در پی آن هستند که با فناوری‌های ناسا به کشف این امر بپردازند.
 
آژانس فضایی ناسا به‌تازگی چهار پروژه جدید را برای این منظور پشتیبانی مالی کرده است. این پروژه‌ها برای درک تأثیر قرنطینه خانگی ناشی از ویروس کرونا روی آلودگی جهان از ماهواره‌ها و داده‌های مشخصی استفاده می‌کنند و امیدوارند که بتوانند مقیاس بهبود یافتن زمین را مشخص کنند.
 
 تأثیر مثبت قرنطینه دوران کرونا روی محیط ‌زیست زمین
 
در یکی از این پروژه‌ها با مرتبط ساختن اطلاعات به‌دست‌آمده از ماهواره‌ها با اطلاعات آب و هوایی، ترافیکی و ... ذرات ریز نامتوازن موجود در هوا در سراسر جهان مطالعه می‌شود.  پروژه دیگر قصد دارد با ترکیب داده‌های ماهواره‌ای و هواشناسی میزان کاهش آلودگی هوا بر جو را بررسی کند. پروژه سوم به تأثیرات کاهش آلودگی هوا بر کیفیت آب می‌پردازد و مورد سوم از داده‌های ماهواره‌ای مرتبط با آلودگی نوری برای بررسی تأثیرات اجتماعی و اقتصادی و مؤثر بودن دستورات ماندن در خانواده استفاده می‌کند.
 
نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش‌ها روی تصمیمات اتخاذشده بعد از اتمام همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر خواهد گذاشت. تحقیقات کیفیت هوا می‌تواند سیاست‌های حمل‌ونقل را به‌گونه‌ای تغییر بدهد که برای سلامت انسان‌ها مفید باشد و نیز مطالعات کیفیت آب نیز می‌تواند بر قانون‌گذاری‌های مرتبط با محیط ‌زیست تأثیرگذار باشد.
 
همچنین استفاده از تغییرات آلودگی نور مصنوعی برای مطالعه رفتار اجتماعی می‌تواند بعد از شیوع ویروس کرونا استفاده‌های بسیار مفیدی داشته اشد. به‌این‌ترتیب ناسا احتمال می‌دهد که پولی که برای پشتیبانی از این مطالعات پرداخت شده است در دهه‌های آینده بازخواهد گشت.
 
کد مطلب: 60939
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام