۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹

آزمون موفقیت‌آمیز فالکون ۹

ایتنا - موشک فالکون ۹ از آزمون آتش برای پرتاب بعدی استارلینک، سربلند بیرون آمد. قرار است این موشک اوایل هفته بعد پرتاب شود.
آزمون موفقیت‌آمیز فالکون ۹
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، شرکت اسپیس‌اکس روز گذشته توانست با موفقیت یک موشک فالکون ۹ را در فلوریدا پرتاب کند و بدین‌ترتیب زمینه را برای پرتاب ناوگان جدیدی از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک آماده نماید.

موشک اسپیس‌اکس در نخستین مرحله از یک آزمون کوتاه آتش ایستا، نُه موتور مرلین خود را محترق کرد. این آزمون در بالای یک بستر پرتاب در مجتمع پرتاب فضایی Complex 40 واقع در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال انجام شد.

آزمون‌های آتش ایستا، بررسی‌های معمول پیش از پرواز هستند تا اسپیس‌اکس اطمینان حاصل کند که موشک‌هایش برای پرواز آماده‌اند. موشک فالکون ۹ پیش‌تر چهار بار پرواز کرده: پرتاب دو مأموریت استارلینک برای اسپیس‌اکس و مأموریت ایریدیوم-۸ در سال ۲۰۱۹ و همینطور پرتاب ماهوارهٔ Telstar 18 VANTAGE در سال ۲۰۱۸.

گفته می‌شود فالکون ۹ قرار است ۶۰ ماهوارهٔ استارلینک را برای صورت فلکی روبه‌رشد متشکل از ماهواره‌های اینترنت پهن‌باند اسپیس‌اکس حمل کند. تاکنون این شرکت ۴۲۲ ماهواره پرتاب کرده و این روزها به بزرگترین اپراتور ناوگان ماهواره‌ای تبدیل شده است.

 

مأموریت آتی استارلینک هشتمین مأموریت این شرکت از اواسط سال ۲۰۱۹ خواهد بود و شمار ماهواره‌های پرتاب‌شده را به ۴۸۲ خواهد رساند. گفتنی است صورت فلکی استارلینک به‌گونه‌ای طراحی شده تا برای همهٔ کاربران در سرتاسر جهان، دسترسی سریع به اینترنت فراهم کند.

ایلون ماسک (مدیر عامل اسپیس‌اکس) گفته است که برای راه‌اندازی خدمات اینترنتی، دست‌کم ۴۰۰ ماهوارهٔ استارلینک مورد نیاز است و برای پوشش متوسط ۸۰۰ ماهواره کفایت خواهد کرد. این سرویس از طریق یک پایانهٔ زمینی قابل دسترسی خواهد بود. گفته می‌شود اسپیس‌اکس در نظر دارد دست‌کم ۱۲۰۰ ماهوارهٔ استارلینک  در صورت فلکی اصلی خود قرار دهد.

 

پرتاب فالکون ۹ در روز یکشنبه، دومین باری خواهد بود که تقویت‌کنندهٔ اسپیس‌اکس برای پنج بار به پرواز در خواهد آمد (مورد نخست، در ماه مارس همین سال بود). فالکون ۹ با طول ۷۰ متر یک موشک دومرحله‌ای است و از قابلیت بازگردانی مرحلهٔ نخست خود به زمین به‌منظور فرود در یک بستر زمینی یا پهپاد در اقیانوس برخوردار است.
کد مطلب: 60920
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام