۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰

فروش اطلاعات شخصی سرقت شده از 73 میلیون کاربر اینترنت در دارک وب

ایتنا- گروهی از هکرها اطلاعات 73 میلیون کاربر وب‌سایت‌های مختلف جهان را به دست آورده و در دارک وب به حراج گذاشته‌اند.
فروش اطلاعات شخصی سرقت شده از 73 میلیون کاربر اینترنت در دارک وب
گروهی از هکرها اطلاعات 73 میلیون کاربر وب‌سایت‌های مختلف جهان را به دست آورده و در دارک وب به حراج گذاشته‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن هستند که گروهی از هکرها تحت عنوان ShinyHunters اطلاعات 73.2 میلیون کاربری که از وب‌سایت‌های مختلف دزدیده‌اند را می‌فروشند. اطلاعات 30 میلیون از این کاربران از نرم‌افزار دوست‌یابی Zoosk به‌دست‌آمده است و 15 میلیون دیگر مشتری سرویس پرینت Chatbooks بوده‌اند.
 
همچنین اطلاعات سایر کاربران از وب‌سایت‌های فشن و لوازم‌خانگی کره جنوبی (8 میلیون)، مجله استار تریبون (1 میلیون) و وب‌سایت Chronicle of Higher Education (3 میلیون) به‌دست‌آمده است. اگرچه صحت برخی از این داده‌ها قابل تائید نیست اما نمونه‌های به‌دست‌آمده از این هکرها با داده‌های واقعی کاربران مطابقت داشته است. محققان همچنین بر این باورند که داده‌های به‌دست‌آمده از گروه ShinyHunters معتبر است.
 
 
 
همچنین این گروه از هکرها مدعی دزدی 500 گیگابایت از داده‌های مخازن خصوصی گیت هاب مایکروسافت شده‌اند و توانسته‌اند در اوایل مه به یکی از فروشگاه‌های آنلاین اندونزیایی به نام Tokopedia نفوذ کنند.
 
رخنه آن‌ها به گیت هاب موجب افشای اطلاعات حساس نشدن اما این گروه پایگاه داده‌های Tokopedia را به قیمت 5000 دلار برای فروش عرضه کردند.
 
هدف این هکرها از دزدی اطلاعات کاربران مانند بسیاری از هکرهای دیگر در سراسر جهان به دست آوردن پول است اما نکته عجیب در رابطه با این گروه مقیاس و سرعت اقدامات آن‌ها است.
 
کد مطلب: 60914
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام