۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰

فضاپیمای جدید اسپیس اکس یک گام دیگر به نخستین پرواز خود نزدیک شد

ایتنا- شواهد و گزارش‌ها خبر از آن می‌دهند که نسل بعدی فضاپیماهای اسپیس اکس برای انتقال انسان به مریخ در آینده‌ای نزدیک تست خواهند شد.
فضاپیمای جدید اسپیس اکس یک گام دیگر به نخستین پرواز خود نزدیک شد
شواهد و گزارش‌ها خبر از آن می‌دهند که نسل بعدی فضاپیماهای اسپیس اکس برای انتقال انسان به مریخ در آینده‌ای نزدیک تست خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، فرایند ساخت نسل استارشیپ به‌عنوان فضاپیمایی که ایلان ماسک و اسپیس اکس قصد دارند تا از آن به‌منظور ارسال انسان به مریخ استفاده کنند تا حدی به مشکل برخورده بود. بااین‌حال هم‌اکنون به نظر می‌رسد که قرار است تا این فضاپیما در آینده‌ای نزدیک آزمایش کوچکی را پشت سر بگذارد.
 
از زمانی که نسخه طرح مفهومی تک موتوره این فضاپیما به نام استارهوپر توانست برای مدت‌زمان کوتاهی بر فراز Gulf Coast در تگزاس پرواز کند، طرح‌های مفهومی بزرگ‌تری از این فضاپیما در تست‌های فشار رد شدند. بااین‌حال طرح جدید استارشیپ که با نام  SN4 ساخته شده است همان تست‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و موتور آن به‌صورت موفقیت‌آمیز روشن شده است.
 
 
 
تست روشن شدن موتور معمولا چند قدم قبل‌تر از تست‌های پرواز انجام می‌شود و به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که این فضاپیما در آینده‌ای نزدیک تست‌های پرواز خود را نیز آغاز کند. ماسک اعلام کرده است که سری طرح‌های اولیه SN قادر است تا ارتفاع 20 کیلومتری زمین به پرواز دربیاید اما در این تست پرواز تنها از این سازه خواسته می‌شود که 150 متر از زمین فاصله بگیرد.
 
هنوز مشخص نیست که چه زمانی نسخه بزرگ‌تر استارشیپ ساخته خواهد شد اما شاهدان نزدیک به مرکز تست اسپیس اکس در تگزاس شاهد آن بودند که موتور Raptor SN4 بعد از تست شلیک حذف شده و جای خود را به موتور دیگری داده است. همچنین مجوزهای صادرشده حاکی از آن است که اسپیس اکس در این هفته به آزمایش روشن شدن احتمالی موتور جدید Raptor بپردازد.
کد مطلب: 60912
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام