کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فورد دانش یک ‌ساله خود درباره خودروهای خودران را به اشتراک می ‌گذارد

سايت خبری ايتنا , 26 ارديبهشت 1399 ساعت 15:00

ایتنا- فورد تصمیم گرفته است که برای کمک به تحقیقات مرتبط با خودروهای خودران، مجموعه داده‌های جامع این سری از خودروهای خود را در اختیار محققان بگذارد.


فورد تصمیم گرفته است که برای کمک به تحقیقات مرتبط با خودروهای خودران، مجموعه داده‌های جامع این سری از خودروهای خود را در اختیار محققان بگذارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی فورد در رابطه با ارائه مجموعه داده‌های خودروهای خودران به دانشگاهی‌ها اعلام کرده است که :« هیچ راهی به‌جز اطمینان از این‌که جامعه دانشگاهی داده‌های لازم برای ساخت الگوریتم‌های خودروهای خودران را دارند برای ارتقا تحقیق و توسعه وجود ندارد.»
 
این داده‌ها در طول یک سال از چندین خودروی خودران تحقیقاتی جمع‌آوری‌شده‌اند و شامل داده‌های حس‌گر LiDAR و دوربین، اطلاعات مسیریابی و جی‌پی‌اس و همچنین نقشه‌های انعکاس ابری و نقطه‌ای سه‌بعدی هستند. البته کمپانی‌های دیگری نظیر LiDAR نیز درگذشته چنین اطلاعاتی را به جامعه دانشگاهی به اشتراک گذاشته‌اند اما عمق و وسعت داده‌های فورد بسیار بیشتر است.
 

 
 
همچنین ازآنجاکه این داده‌ها در بازه زمانی یک‌ساله جمع‌آوری ‌شده‌اند شرایط مختلف آب و هوایی نیز در آن‌ها لحاظ شده است. این داده‌ها در منطقه Metro Detroit جمع‌آوری‌شده‌اند و به‌این‌ترتیب این خودروها شرایط مختلفی نظیر مناطق شهری شلوغ، آزادراه‌ها، تونل‌ها، مناطق مسکونی، فرودگاه‌ها، مناطق ساخت‌وساز و فعالیت‌های عابران پیاده را تجربه کرده‌اند. به‌این‌ترتیب محقق می‌تواند به سناریوهای مختلفی که خودروها ممکن است در آن قرار بگیرند دسترسی داشته باشند.
 
علاوه بر این داده‌های بیشتر کمپانی‌ها از یک خودرو جمع‌آوری شده است اما این سری از داده‌های فورد حاصل اطلاعات به‌دست‌آمده از چندین خودرو هستند. به‌این‌ترتیب برای مثال محققان می‌توانید بررسی کنند که در زمان روبروی دو خودرو با یکدیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. یکی از این خودروها ممکن است مواردی را شناسایی کند که دیگری قادر به دیدن آن‌ها نیست، همین امر به توسعه ارتباطات بین خودروها می‌انجامد.
 
این داده‌ها از طریق همکاری برنامه داده‌های باز آمازون در دسترس هستند و اطلاعات بیشتری در وب‌سایت avdata.ford.com در این رابطه منتشر شده است. اولین مجموعه این داده‌ها هم‌اکنون در دسترس است و فورد اعلام کرده است که به‌زودی مابقی این داده‌ها را نیز آپلود خواهد کرد.
 


کد مطلب: 60881

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60881/فورد-دانش-یک-ساله-خود-درباره-خودروهای-خودران-اشتراک-می-گذارد

ايتنا
  https://www.itna.ir