۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
امکانی که در در آینده نزدیک محقق خواهد شد

شارژ بی‌سیم ایربادها و ساعت‌های هوشمند با فناوری NFC

ایتنا- استاندارد جدید NFC توانایی شارژ ساعت‌های هوشمند و ایربادها با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند را آسان‌تر کرده است.
شارژ بی‌سیم ایربادها و ساعت‌های هوشمند با فناوری NFC
تقریبا همه آگاهی دارند که استاندارد جدید NFC از زمان عرضه شدن قابلیت‌های زیادی داشته است ولی این فناوری در آخرین پیشرفت خود توانایی شارژ ساعت‌های هوشمند و ایربادها با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند را آسان‌تر کرده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، به‌زودی خرید تلفن همراهی که بتواند باتری دستگاه‌های کوچک نظیر هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند را شارژ کند آسان‌تر خواهد شد. در فروم ان اف سی  از قابلیت  Wireless Charging Specification یا WLC رونمایی شده است.
 
این استاندارد دستگاه‌هایی مانند شارژرها و تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به یک آنتن اجازه می‌دهد که تا یک وات برق را به دستگاه‌های سازگار انتقال بدهند. علاوه بر این دستگاه‌های ان اف سی مجهز به این فناوری نیز می‌توانند با یکدیگر در تعامل باشند.
 
اگرچه یک وات، توان زیادی به‌حساب نمی‌آید اما برای شارژ سریع دستگاه‌هایی نظیر ساعت‌های هوشمند یا ایربادهای بی‌سیم کافی است. همچنین ازآنجاکه اغلب تلفن‌ها با ان اف سی عرضه می‌شوند، تعبیه کردن این نوع از شارژ معکوس برای تولیدکنندگان آسان‌تر است.
 
 
 
این فناوری به‌غیراز تلفن‌های همراه هوشمند با سایر دستگاه‌های مجهز به ان اف سی نظیر شارژرها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها یا حتی دسته‌های بازی کنسول‌هایی مانند Wii U نیز کار می‌کند. اپل، سونی و گوگل اسپانسرهای فروم ان اف سی بوده و کمپانی‌های سامسونگ و هواوی به ترتیب از اعضای اصلی و اعضای وابسته این سازمان هستند.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد داشت تا این قابلیت را برای آیفون 11 عرضه کند تا کاربران با استفاده از آن بتوانند ایربادها را شارژ کنند اما این اتفاق هنوز نیفتاده است. اگر این کمپانی چنین قابلیتی را عرضه کند احتمال برای سازگاری آن با قاب‌های ساعت‌های هوشمند و ایربادها، کاری خواهد کرد که با Qi نیز کار کند.
 
این استاندارد جدید ممکن است سازگاری دستگاه‌های تولیدکننده‌های مختلف با یکدیگر را بهبود بخشیده و همچنین شارژ دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا را نیز آسان‌تر کند. بااین‌حال مشخصات این استاندارد به‌تازگی عرضه شده است و به کار بردن آن‌ها هنوز چند سال زمان می‌برد.
 
کد مطلب: 60880
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام