کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه نوع غرفه سازی نمایشگاه برای شغل شما مناسب است؟

21 ارديبهشت 1399 ساعت 18:18

ممکن است خیلی وقت ها زمانی که قصد شرکت در یک نمایشگاه بین المللی یا داخلی را داشته اید به این فکر کرده باشید که چه نوع غرفه ای برای شغل شما مناسب است و باید غرفه سازی را چگونه انجام دهید تا با کسب و کارتان تطابق داشته باشد. در این مطلب میخواهیم نکاتی را در اختیار شما بگذاریم که با دانستن آن ها می توانید بهتر در مورد غرفه سازی تصمیم بگیرید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


ممکن است خیلی وقت ها زمانی که قصد شرکت در یک نمایشگاه بین المللی یا داخلی را داشته اید به این فکر کرده باشید که چه نوع غرفه ای برای شغل شما مناسب است و باید غرفه سازی را چگونه انجام دهید تا با کسب و کارتان تطابق داشته باشد. در این مطلب میخواهیم نکاتی را در اختیار شما بگذاریم که با دانستن آن ها می توانید بهتر در مورد غرفه سازی تصمیم بگیرید.

چالش های موجود در غرفه سازی:
برای غرفه سازی در یک نمایشگاه محدودیت ها و چالش هایی وجود دارد که همه کسانی که می خواهند در نمایشگاه شرکت با این چالش ها رو به رو می شوند اما این چالش ها برای افراد بی تجربه که اولین بار است در نمایشگاه شرکت می کنند مهم تر است. مثلا قطعا هر کسی که در نمایشگاه شرکت می کند با چالش هایی مثل محدودیت بودجه، محدودیت زمان و نوع ارائه ی خدمات مواجه می شود. برای حل کردن این چالش غرفه سازی بسیار مهم است. مهم ترین چالش هایی که با آن رو به رو خواهید شد عبارت اند از:

     - محدودیت زمانی
     - محدودیت در میزان بودجه
     - محدودیت در تعداد کالاها
     - محدودیت در فضا

برای رو به رو شدن با این چالش ها که همگی در غرفه سازی موثر هستند باید نکاتی را بدانید تا بتوانید به درستی از این چالش ها عبور کنید. برای حل کردن این چالش ها باید تصمیم درستی درباره ی غرفه سازی تهران مکان قرارگیری غرفه، انواع تبلیغات و چیزهایی از این قبیل بگیرید. اگر اولین بار است که می خواهید در نمایشگاه شرکت کنید با دانستن این نکات و تطابق دادن آن ها با شرایط خود می توانید به راحتی این چالش ها را حل کنید.
 
قدم اول در حل چالش ها:
اولین کاری که باید برای شرکت در یک نمایشگاه و قبل از شروع غرفه سازی انجام دهید این است که نوع نمایشگاهی که قرار است در آن شرکت کنید را بررسی کنید تا بفهمید شرکت هایی که در گذشته در این نمایشگاه شرکت کرده اند چه بازخوردی از آن گرفته اند. با این بررسی متوجه می شوید به صورت حدودی چه تعداد بازدید کننده خواهید داشت و کار غرفه سازی را بهتر انجام دهید.
 

قدم دوم در حل چالش ها:
یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود غرفه ی شما در معرض دید همه باشد و بازدید کننده های بیشتری جذب آن شوند مکان قرارگیری غرفه است. برای این کار شما باید قبل از شروع غرفه سازی موقعیت سالن را به درستی بشناسید یعنی به طور کامل روی ورودی و خروجی های سالن، راهروهای اصلی، راهروهای فرعی، تعداد ورودی های غرفه و ... اشراف داشته باشید.
 با این تفاسیر هر چقدر که غرفه ی شما به راهروی اصلی و ورودی سالن نزدیک تر باشد موقعیت بهتری نسبت به سایر غرفه ها خواهد داشت. به دست آوردن همچین موقعیت مکانی خوبی کار هر شرکتی نیست چون برای خوب بودن جلوه ی بصری نمتیشگاه این موقعیت های مکانی به شرکت هایی داده می شود که غرفه سازی آن ها مخصوص باشد.
 
 قدم سوم در حل چالش ها:
قدم سومی که باید برای موفقیت در نمایشگاه و شکست چالش ها انجام دهید تبلیغات است. هرچقدر تبلیغاتی که برای کالا یا خدمات خود انجام م دهید بهتر و خلاق تر باشد جذب مشتری نیز بیشتر است. برای تبلیغات در نمایشگاه نوعآن به خاطر بازه ی زمانی محدودی که وجود دارد بسیار مهم است وشما باید یک برنامه ی تبلیغاتی مناسب را تدارک دیده باشید.
 
قدم چهارم در حل چالش ها:
قدم چهارم برای موفقیت در یک نمایشگاه این است که قبل از روع نمایشگاه با گروه کارکنان خود یک جلسه بگذارید و وظایفی که باید هر کدام در نمایشگاه انجام دهند را به آن ها بگویید. همه ی کارکنان باید اطلاعات کاملی را از محصول یا نحوه ی خدمات شما داشته باشند و وظایف خود را بدانند.
 
 
اقدامات لازم برای شرکت در نمایشگاه ها و چگونگی موفقیت در آن
 

قطعاً هر شرکت یا سازمانی که قرار است در یک نمایشگاه شرکت کند هدف خاصی دارد و شرکت ها زمانی در نمایشگاه به موفقیت می‌رسند  که به هدف خود برای حضور در نمایشگاه برسند، به همین دلیل شرکت ها همه‌ی تلاش خود را می‌کنند تا به هدف خود برسند. علت شکست و عدم موفقیت در یک نمایشگاه دلایل متفاوتی دارد.  علت شکست در نمایشگاه ها عبارت‌اند از:
نداشتن هدف مشخص برای شرکت در نمایشگاه ها
حضور در نمایشگاه ها بدون اینکه برنامه ی بازاریابی وجود داشته باشد.
نداشتن بازدیدکننده‌ی  کافی و استقبال نشدن از غرفه
کالاهایی که در غرفه ها ارائه می شود متناسب با بازار نباشد.
اطلاعات کافی از بازار در دسترس نداشته باشند.
طراحی نامناسب غرفه و همچنین استفاده نکردن از تجهیزات نمایشگاهی لازم است که شما می‌توانید از نکات کلیدی زیر برای این معقوله اهمیت طراحی غرفه آرایی و غرفه سازی نمایشگاهی استفاده کنید.
مکان نامناسب غرفه در نمایشگاه
نمایشگاهی که در آن شرکت کرده‌اند اعتبار کافی نداشته باشد.
تبلیغات به اندازه کافی در آن نباشد.
برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که حضور و برگزاری پرشتاب باشد.
تجربیات و نتایج نمایشگاه های قبل مورد برسی قرار نگرفته باشد و به آن توجه نشود.
شما می‌توانید برای کم کردن هزینه‌ها از اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان  شرکت های معتبر استفاده کنید.

مسائلی که باید در برگزاری یک نمایشگاه موردتوجه قرار گیرد
عمده‌ترین دلیلی که  حضور در نمایشگاه ها با شکست  مواجه می شود، این است که بدون برنامه‌ریزی تصمیم اشتباه گرفته می شود و یا افرادی که مسئولیت برگزاری نمایشگاه را بر عهده‌دارند در هنگام تصمیم‌گیری هیچ نقشی نداشته‌اند. به دلیل اینکه اگر افراد اطلاعات لازم در رابطه با نمایشگاه نداشته باشند و تصمیم اشتباه بگیرند فاجعه رخ می‌دهد.
بنابراین قبل از تصمیم‌گیری بایستی موارد زیر را در نظر بگیرید:
آیا کالا و خدمات شما برای عرضه در نمایشگاه یا بازار محلی مناسب است و اصلاً بازخورد می شود و کسی خرید می‌کند یا خرید نمی‌شود؟
آیا کالای انتخابی دارای مطلوبیت صادراتی است یا خیر؟
آیا کالای های تولیدشده‌ی ما متناسب با تقاضای کاربران است؟
مشکلاتی که درزمینهٔ بازاریابی در محیط نمایشگاه وجود دارد را بشناسیم.
آیا با حضور در یک نمایشگاه خاص می‌توانیم به راحتی به بازار هدف دست یابیم؟
آیا نمایشگاهی را که برای حضور در آن انتخاب کرده‌ایم  بهترین نوع خود است؟
هزینه‌های مربوط به نمایشگاه چقدر است؟ (هزینه‌هایی مثل اجاره تجهیزات نمایشگاهی، البته بدانید که اجاره تجهیزات نمایشگاهی هزینه کمی در پی دارد)
آیا شرکت در نمایشگاه حاضر ازلحاظ اقتصادی و بازاریابی مقرون‌به‌صرفه است؟
باید توانایی خود را برسی کنیم که آیا می‌توانید کالا ها یا خدمات سفارش شده را تولید و عرضه کنید؟؟
 

برنامه‌ریزی نمایشگاهی
یکی از مواردی که درزمینهٔ موفقیت در نمایشگاه تأثیر دارد برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی باید به‌گونه‌ای باشد که نقش و مسئولیت هر فرد به طور کامل مشخص باشد و هر فرد وظیفه‌ی خود را به درستی انجام دهند.
یکی دیگر از برنامه‌ریزی ها برای تجهیزات نمایشگاهی تهران که به آن نیاز داریم است. تجهیزات موردنظر را لیست بندی باید کنید.
برنامه‌ریزی کامل و مناسب برای شرکت در نمایشگاه نیازمند مراحلی  به شرح زیر است.
فعالیت و کارهایی که دقیقاً باید صورت گیرد، را بایستی به صورت کتبی به طور کامل نوشته شود.
تمامی مسئولیت ها و وظیفه های افرادی که قرار است آنها را برعهده بگیرند به طور کامل مشخص شود. این وظیفه ها باید متناسب با توانایی های افراد تعیین شود.
برآورد زمان های لازم برای انجام هر کاری قبل از انجام آن.
ایجاد هماهنگی لازم در هر مرحله میان موارد مختلف  پروژه.
برنامه‌ریزی لازم در رابطه با هزینه‌ها یعنی هزینه‌های مربوط به شرکت در نمایشگاه ها را از قبل برآورد کنید.هزینه‌هایی مثل تهیه تجهیزات نمایشگاهی که می‌توان با استفاده از اجاره تجهیزات نمایشگاهی هزینه‌ها را کمتر کرد
 
 


کد مطلب: 60874

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60874/نوع-غرفه-سازی-نمایشگاه-شغل-مناسب

ايتنا
  https://www.itna.ir