۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

نارضایتی ۸۷ درصدی کاربران از کیفیت اینترنت در کشور

ایتنا - نتایج نظرسنجی جدید وزارت ارتباطات از وضعیت سرعت اینترنت در ایام قرنطینه کرونا نشان می دهد که ۸۷ درصد کاربران از سرعت اینترنت خود ناراضی اند.
نارضایتی ۸۷ درصدی کاربران از کیفیت اینترنت در کشور


 وزارت ارتباطات باردیگر با انتشار یک نظرسنجی در سایت خود، وضعیت رضایت کاربران از دریافت سرویس اینترنت را جویا شد.

به گزارش ایتنا از مهر، این نظرسنجی از حدود ۴ روز گذشته در سایت وزارت ارتباطات منتشر شده و کاربران باید به این سوال که «آیا از افزایش سرعت اینترنت در ایام قرنطینه راضی هستند؟» با دو جواب بله و یا خیر پاسخ دهند.

نتایج به دست آمده از این نظرسنجی تاکنون نشان می‌دهد که ۸۷.۳ درصد کاربران با انتخاب گزینه «خیر» نارضایتی خود را از سرعت اینترنت اعلام کرده اند و تنها ۱۲.۷ درصد کاربران نسبت به این سرویس ابراز رضایت داشته اند.

این نظرسنجی در حالی اعلام می‌شود که اواخر فروردین ماه نیز وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ، اقدام به انتشار نظرسنجی درباره وضعیت اینترنت کرد که در آن نظرسنجی نیز ۶۸درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که درگیر افت سرعت اینترنت هستند.

نتایج این نظرسنجی‌ها از آن جهت دارای اهمیت است که موضوع افت کیفیت اینترنت از اسفندماه تاکنون و پس از شیوع بحران کرونا و خانه نشینی کاربران، بارها مطرح شده است.

کاربران اینترنت به دفعات در شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات و سایر مسئولان موضوع کندی سرعت اینترنت خانگی و اینترنت موبایل را اعلام کرده‌اند و حتی وضعیت وخیم سرویس اینترنت خانگی، باعث برنامه‌ریزی برای تغییر تکنولوژی ADSL به VDSL در برخی نقاط کشور توسط اپراتورهای اینترنت شده است.

وزیر ارتباطات اما دلیل کندی سرعت اینترنت و افت کیفیت آن را مربوط به در اختیار نداشتن فرکانس رادیویی باند ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز عنوان می کند که هم اکنون در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد.

اما بسیاری کارشناسان به سیاست وزارت ارتباطات در خصوص توسعه اینترنت خانگی انتقاد دارند و معتقدند که وزارت ارتباطات به جای آنکه برای در اختیار گرفتن باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ در جهت توسعه شبکه موبایل از صدا و سیما تلاش کند، بهتر آن است که شبکه اینترنت خانگی را توسعه دهد تا مردم از شبکه باکیفیت و ارزان تر وای‌فای خانگی استفاده کنند.

نتیجه نظرسنجی فروردین ماه وزیر ارتباطات نیز شاهدی بر این ادعا است که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت خانگی با کیفیت دارند و در صورتی که اینترنت خانگی در منزلشان دایر شود آن را به 4G ترجیح می‌دهند.

در همین حال ۷۵ درصد کاربران، قیمت اینترنت خانگی و ۲۵ درصد قیمت اینترنت موبایل را برای برقراری اتصال مناسب دانسته‌اند.
کد مطلب: 60853
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
هم کیفیت خوبه و هم سرعت ، البته سرعت فوق العاده ی اتمام حجم اینترنت و کیفیت عدم شفاف بودن مصرف ، از این بهتر نمیشه ، میشه؟ حتی اگر مصرف هم‌نکنی ، مصرف به حسابت میزنن ، نمیزنن؟ میگن استفاده بکنی یا نکنی حجم درخواستی به حساب منظور میشه ، نمیشه؟ مصرف هم بکنی ، کم هم مصرف کنی بازم حجم سفارشی زودتر از موعد تمام میشه ، نمیشه؟ البته بازم جای شکرش باقیه که اگر مصرف نکنی همان حجم سفارش شده در حساب منظور میشه و دیگه نمگن حجم شما تمام شده و در صورت نیاز حجم اضافه خریداری نمایید ، هر چند اگه همینجور پیش بره خودشان حجم اضافه هم ثبت میکنن و به حساب منظور میکنن ، اگر هم حرفی بزنی میگن ، میخواستی استفاده کنی ، انگاری شیر آبه که فلکه اش را بچرخانیم و باز بذریم تا مصرف بشه ! راستی چرا باید پول حجمی را که مصرف نکردیم بدیم؟ براستی چرا؟ با کدام منطق ، وقتی مصرف نکنیم باید پولشو بدیم؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام