۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۲

تست نرم‌‌افزار مرور رایگان وب‌سایت‌ها توسط فیس ‌بوک

ایتنا- فیس‌بوک به‌تازگی نرم‌افزار جدیدی را مورد آزمایش قرار داده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند روزانه به‌صورت رایگان به حجم اینترنت محدودی دسترسی داشته باشند
تست نرم‌‌افزار مرور رایگان وب‌سایت‌ها توسط فیس ‌بوک
فیس‌بوک به‌تازگی نرم‌افزار جدیدی را مورد آزمایش قرار داده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند روزانه به‌صورت رایگان به حجم اینترنت محدودی دسترسی داشته باشند
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، فیس‌بوک در کشور پرو نرم‌افزاری را تست می‌کند که به برای مدت مشخصی به کاربران اجازه می‌دهد که متن‌هایی را در هر وب‌سایت موبایلی باز کنند.
این حرکت در پی تمایل این کمپانی برای در دسترس قرار گرفتن جهانی اینترنت انجام شده است.
 
مورد آزمایش قرار گرفتن این نرم‌افزار که دیسکاور نام دارد نشان‌دهنده تلاش‌های فیس‌بوک برای پاسخ به انتقادهای مرتبط با تلاش‌های این کمپانی در زمینه‌هایی از قبیل اتصال از طریق اینترنت است و در صورت موفقیت می‌تواند منجر به افزایش شمار کاربران این شبکه اجتماعی در کشورهای درحال‌توسعه شود.
کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند به‌صورت روزانه مقادیر مشخصی از اعتبار وب گردی را از اپراتور خود دریافت کنند.
 
فیس‌بوک اعلام کرده است که هدف دیسکاور کمک به افرادی است که به اینترنت دسترسی دائمی ندارد. همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه پیرو آن موجب شد تا اهمیت دسترسی به اینترنت پرسرعت برای انجام کارهایی نظیر شرکت در کلاس‌های آنلاین با در ارتباط بودن با دوستان و اعضای خانواده بیش‌ازپیش نمود پیدا کند.
دسترسی به اینترنت با ثبات می‌تواند به خصوصی در مناطق روستایی و در میان خانواده‌های کم درامد چالش‌برانگیز باشد.
 
 
 
فیس‌بوک اعلام کرده است که میزان اعتبار رایگان اهدایی اپراتورها با یکدیگر متفاوت است و این اعتبارات می‌تواند بر اساس بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی یا ماهانه به کاربران اختصاص یابد.
برای شروع، هر اپراتور پرویی به کاربران این نرم‌افزار حجم مصرفی 10 مگابایت در روز را اهدا کرد.
 
هنوز مشخص نیست که کاربران از این طریق چه میزان از پول خود را ذخیره خواهند کرد و 32 میلیون مقیم پرو نسبت به گذشته چقدر از زمان خود را در اینترنت خواهد گذراند.
فیس‌بوک اظهار کرده است که تست اولیه این کمپانی نشان داده است که کاربران عادی می‌توانند با این حجم اهدایی حدود 10 الی 40 وب‌سایت را باز کنند.
 
این غول فناوری تصمیم دارد که برنامه تست این نرم‌افزار را در طی هفته‌های گذشته برای کشورهای دیگری مانند تایلند، فیلیپین و عراق نیز اجرا کند.
این کمپانی امیدوار است که اپراتورهای این کشورها حداقل 20 مگابایت حجم مصرفی رایگان در اختیار افراد کشورشان قرار بدهند.
 
کد مطلب: 60839
برچسب ها: فیس‌بوک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام