کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شیوع کرونا موبایل‌های میان‌رده را محبوب می‌کند

18 ارديبهشت 1399 ساعت 1:16

ایتنا -کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به شیوع ویروس کرونا، فروش موبایل‌های میان رده رشد کند و سهم موبایل‌های 5G نیز از بازار بیشتر شود.




محققان موسسه «کانترپوینت ریسرچ» (Counterpoint Research) گزارش خود را از محموله‌های بارگیری شده موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ منتشر کرده اند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، آمار محموله‌ها در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته که دلیل آن شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان است. برای نخستین بار از سه ماهه نخست ۲۰۱۴ میلادی، تعداد کل محموله‌های موبایل در سه ماهه گذشته ۲۰۲۰ کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه بود. چین به عنوان بزرگترین بازار موبایل جهان نیز از شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی دیده است.

 


با این وجود برندهایی مانند Realmeو شیائومی به ترتیب شاهد افزایش ۱۵۷ و ۷ درصد رشد در مقایسه سالانه هستند.

در حقیقت شیائومی تنها شرکتی است که خسارت آن به دلیل شیوع ویروس کرونا از بقیه کمتر است. همچنین این تحقیق نشان داد سهم موبایل های 5G از بازار از یک درصد در سال گذشته به ۸ درصد در سال جاری رسیده است.

تعداد محموله‌های سامسونگ در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است و با توجه به قرنطینه بودن بازارهای مهم برای دستگاه‌های گرانقیمت، میزان محموله‌های آن در آینده بیشتر کاهش یابد.

این درحالی است که تعداد محموله‌های هواوی نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت. همچنین محموله های اپل نیز نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. البته درآمد آیفون در مقایسه سالانه ۷ درصد کاسته شده است.

تحلیلگران این موسسه پیش‌بینی می‌کنند موبایل های میان رده در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به محبوبیت و فروش زیادی دست یابند.

از سوی دیگر  پیش‌بینی می‌شود تولید کنندگان موبایل‌های 5G زیر ۳۰۰ دلار بسازند. به این ترتیب سهم بازار موبایل های 5G و همچنین میان رده بیش از پیش رشد می کند.


کد مطلب: 60834

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60834/شیوع-کرونا-موبایل-های-میان-رده-محبوب-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir