۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳

IBM با خدمات ابر ماهواره‌ایش ابر عمومی را در محل فراهم می‌کند

ایتنا - در طی 18 ماه اخیر عملا همه فراهم‌آورندگان زیرساخت IT و ابر، پلتفرم‌های ابری هیبریدی را عرضه نموده‌اند، تا به نیازهای سازمانهایی پاسخ داده باشند که خواستار ساده‌سازی عملیاتی صفحه کنترل ابر بوده‌اند
IBM با خدمات ابر ماهواره‌ایش ابر عمومی را در محل فراهم می‌کند
با اینکه پیام اولیه ابری IBM در چند سال اخیر درباره چندابری بوده است، ولی این شرکت به ارائه ابر عمومی خودش ادامه داده و آن را برای بارهای کاری سازمانی پیچیده‌ای هدفگذاری کرده است که بر روی مین‌فریمها یا سیستمهای دیگر اجرا می‌شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل ZDNet، یکی از اعلامیه‌های اخیر IBM Think درباره پیشنمایشی از IBM Cloud Satellite است که به زودی نسخه بتای آن قابل دسترسی خواهد شد. این سرویس به عنوان دنباله‌ای از IBM Public Cloud مطرح است که می‌تواند درون دیتاسنتر مشتری یا در کنار آن اجرا شود.  
 
سرویس ابر ماهواره‌ای IBM، مانند دیگر محصولات ابر هیبریدی این شرکت، بر روی Red Hat OpenShift، محیط مدیریت Kubernetes، اجرا می‌شود. این سرویس با افزودن مکانیسم یک لوکیشن کار می‌کند که نمونه‌ای از IBM Public Cloud خارج از دیتاسنترهای IBM را مشخص می‌کند. هر لوکیشن ماهواره مجموعه‌ای از هاست‌ها را داراست، که بر روی لینکوس سازمانی ردهت (RHEL) اجرا می‌شوند که می‌توانند بر روی هرگونه سخت‌افزار کالایی یا بر روی یک سیستم IBM Cloud Pak اجرا شوند که یک محصول سخت‌افزاری/نرم‌افزاری پیش‌بسته‌بندی‌شده ابر خصوصی ترن‌کی خودنگهدار است.

 

آنها با استفاده از یک اتصال اختصاصی به IBM Cloud به نام Link به هم متصل می‌شوند که صفحه کنترل مدیریتی را فراهم می‌آورد. همچنین یک شبکه خدماتی، با استفاده از Istio، برای متصل نمودن سرویسهایی که بر روی خوشه‌های مختلف یک لوکیشن اجرا می‌شوند استفاده می‌شود.
 
در طی 18 ماه اخیر عملا همه فراهم‌آورندگان زیرساخت IT و ابر، پلتفرمهای ابری هیبریدی را عرضه نموده‌اند، تا به نیازهای سازمانهایی پاسخ داده باشند که خواستار ساده‌سازی عملیاتی صفحه کنترل ابر برای سناریوهایی بوده‌اند که در آنها یا خط مشی داخلی و یا الزامات مطرح شده از سوی تنظیمگران مقررات خارجی استفاده از یک ابر عمومی را منع کرده‌اند. IBM محصول Satellite خود را هم به عنوان دنباله‌ای از ابر عمومی IBM برای بارهای کاری که باید درون دیواره‌های مشتری اجرا شوند و یا برای ورکلودهایی که مشتری نهایتا خواهان انتقال آنها به ابر عمومی است ارائه می‌کند. این سرویس اکنون در وضعیت پیشنمایش است.

 
 
کد مطلب: 60832
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام