کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری مایکروسافت برای نقشه‌برداری پاسخ ایمنی به کووید-19

سايت خبری ايتنا , 20 ارديبهشت 1399 ساعت 6:00

ایتنا - سلول‌های T سلول‌های تخصصی سیستم ایمنی در خون هستند که به سرعت بیماری را شناسایی می‌کنند و برای مبارزه با آلودگی تکثیر می‌شوند.



مایکروسافت اعلام کرد شراکتی را با یک شرکت فعال در زمینه بیوتکنولوژی مستقر در سیاتل برای آغاز یک مطالعه بالینی مجازی برای نقشه‌برداری پاسخ ایمنی به کووید-19 آغاز کرده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از ZDNet، این مطالعه در ادامه تلاش مشترک مایکروسافت با شرکت Adaptive Biotechnologies است که از سال 2018 برای ایجاد درکی بهتر از نحوه عملکرد سیستم ایمنی تطابقی، با استفاده از توالیبندی ایمنی و یادگیری ماشین، انجام داد.
 
هدف نهایی این مطالعه بالینی جدید، که ImmuneRACE نامیده می‌شود، کمک به شکل‌دهی یک اسکن ایمنی است که بتوان از آن برای کمک به بازگشت جامعه به شرایط قبل از کرونا کمک کرد.
 
پیتر لی، نایب رییس واحد AI و تحقیقات مایکروسافت، در بیانیه‌ای گفت: «داده‌های پاسخ ایمنی می‌توانند به اطلاعاتی که ما تاکنون کسب نموده‌ایم برای تعیین اینکه چه کسی در معرض ریسک بالاتری از بروز علائم حادتر است کمک کنند و می‌توانند به تلاشهای آتی برای محدودسازی این بیماری یاری برسانند. هر کسی که از کووید-19 متاثر شده است اطلاعاتی کلیدی در اختیار دارد که می‌تواند برای محدودسازی و مدیریت این ویروس مفید واقع شود».
 
مطالعه ImmuneRACE هزار نفر را از بیش از 20 کلانشهر آمریکا که از این پاندمیک متاثر شده‌اند ثبت‌نام خواهد کرد. مشخصا این مطالعه شرکت‌کنندگان 18 تا 89 سال را که یا در حال حاضر مبتلا به کووید-19 هستند و اخیرا از آن بهبود یافته‌اند یا در معرض تماس با کسی بوده‌اند که مبتلا به این بیماری شده است شامل می‌شود.
 


دانشمندان زندگی وابسته به موسسه LabCorp گردآوری نمونه‌های خون از شرکت‌کنندگان در این مطالعه، و همچنین نمونه‌های گرفته شده از بینی/گلو، را مدیریت خواهند کرد. این شرکت یک حجامتگر را به خانه این شرکت‌کنندگان خواهد فرستاد تا، با استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی به منظور انجام ایمن این بازدید، این نمونه‌ها را جمع کنند.
 
سپس دانشمندان این نمونه‌های خون را برای سنجش وجود سلول‌های T مورد استفاده قرار خواهند داد. سلول‌های T سلولهای تخصصی سیستم ایمنی در خون هستند که به سرعت بیماری را شناسایی می‌کنند و برای مبارزه با آلودگی تکثیر می‌شوند. مایکروسافت و Adaptive Biotechnologies با همکاری هم برای نقشه‌برداری و سنجش نحوه واکنش نشان دادن سلول‌های T به کووید-19 تلاش خواهند کرد.
 
همچنین در نهایت، کل اطلاعات گردآوری شده (بدون افشای هویت افراد) به صورت رایگان در اختیار مسئولان بهداشت عمومی، دانشگاهیان و محققان صنعتی که بر روی این پاندمیک مطالعه می‌کنند قرار خواهد گرفت.  
 
 


کد مطلب: 60831

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60831/همکاری-مایکروسافت-نقشه-برداری-پاسخ-ایمنی-کووید-19

ايتنا
  https://www.itna.ir