۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۲

افشای اطلاعات شخصی 774 هزار مهاجر استرالیایی

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده از گاردین حاکی از آن است که اطلاعات شخصی بیش از 774 هزار مهاجر فعلی و بالقوه استرالیا در معرض دسترسی همگان قرار گرفت.
افشای اطلاعات شخصی 774 هزار مهاجر استرالیایی
گزارش‌های به‌دست‌آمده از گاردین حاکی از آن است که اطلاعات شخصی بیش از 774 هزار مهاجر فعلی و بالقوه استرالیا در معرض دسترسی همگان قرار گرفت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، اهمیت ندادن به امنیت داده‌ها به‌صورت کلی خطرناک است اما این خطر درزمانی که با گروه‌های آسیب‌پذیر انسانی سروکار داریم حتماً بیشتر نیز خواهد شد. اداره مهاجرت استرالیا اخیراً اطلاعات بیش از 774 هزار مهاجر فعلی و بالقوه خود را در معرض قرار داده است و به همین خاطر این روزها شدیدا بازخواست می‌شود.
 
پلتفرم دیجیتال SkillsSelect این کشور دسترسی به اطلاعات شخصی مهاجران را به حدی آسان کرده است که به‌راحتی می‌توان به داده‌های حساسی نظیر سن، کشور محل تولد، وضعیت تأهل، صلاحیت‌ها و نتیجه درخواست مهاجرت این افراد دسترسی پیدا کرد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده اطلاعات دقیق زندگی افرادی که کمتر می‌شناخته‌اید را از این طریق به دست بیاورید.
 
 
 
دولت استرالیا بلافاصله پس دریافت هشدارهای یابنده‌های این نقص پلتفرم SkillsSelect را برای تعمیر به‌صورت آفلاین درآورد اما هنوز مشخص نیست که این ابزار مهاجرت چه زمانی به کار ادامه بدهد. در این میان مقامات رسمی این کشور نیز در این رابطه تحت‌فشار قرارگرفته‌اند و ملزم شده‌اند که به کمیسر حفظ حریم خصوصی و قربانیان در این رابطه اطلاع دهند.
 
بااین‌حال زمان وقوع این اتفاق نیز برای استرالیا بسیار بد بوده است. این کشور به‌تازگی نرم‌افزار ردیابی کووید- 19خود را با نگرانی‌های حریم خصوصی ویژه خود راه‌اندازی کرده است و افشا اطلاعات مهاجران موجب می‌شود که بسیاری از کاربران اعتمادشان را به واردکردن داده‌ها در پلتفرم دولتی ردیابی کووید-19 از دست بدهند.
 
کد مطلب: 60827
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام