۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۰

افزونه مرورگری که کدهای سایت را با باسیاست‌‌های امنیتی تطبیق می‌دهد

ایتنا- محققان به‌تازگی موفق به ساخت افزونه‌ای شده‌اند که کدهای وب‌سایت را باسیاست‌های حریم خصوصی آن انطباق می‌دهد و در صورت مغایرت کاربر را با خبر می‌کند.
افزونه مرورگری که کدهای سایت را با باسیاست‌‌های امنیتی تطبیق می‌دهد
محققان به‌تازگی موفق به ساخت افزونه‌ای شده‌اند که کدهای وب‌سایت را باسیاست‌های حریم خصوصی آن انطباق می‌دهد و در صورت مغایرت کاربر را با خبر می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، نمایش داده شدن سیاست‌های حریم خصوصی در یک وب‌سایت لزوما به این معنا نیست که کدهای آن سایت نیز به این سیاست‌ها پایبند هستند. محققان دانشگاه واترلو در اونتاریو به همین منظور و برای امن‌تر کردن اینترنت برای مرورگرها پلاگين جدید ساخته‌اند که روش پردازش داده‌ها در یک وب‌سایت را باسیاست‌های حریم خصوصی ادعا شده در آن تطبیق می‌دهد.
 
این سیستم نرم‌افزاری که با نام Mitigator شناخته می‌شود در صورت مشاهده تطبیق کدها به سیاست‌های حریم خصوصی وب‌سایت‌ها به کاربران اعلام می‌کند که وب‌سایت یاد شده امن است. همچنین اگر وب‌سایتی از کاربران درخواست ورود ایمیلشان را بکند اما چنین پیش‌نیازی در سیاست‌های حریم خصوصی وب‌سایت تعریف نشده بود باشد Mitigator کاربران را از این امر با خبر می‌کند.
 
 
 
یان گلدبرگ به‌عنوان یکی از پروفسورهای واترلو و راهبر پروژه Mitigator دراین‌باره ادعا کرد که:« کاربران Mitigator خواهند دانست که آیا داده‌های آن‌ها به‌صورت درست محافظت، مدیریت و پردازش می‌شود یا خیر. به‌این‌ترتیب درحالی‌که شرکت‌ها از این مزیت بهره‌مند می‌شوند، مشتریانشان شادتر و مطمئن‌تر هستند که هیچ کار غیرقانونی‌ای با اطلاعات آن‌ها انجام نشده است.»
 
در طی چند سال گذشته شاهد آن بودیم که کمپانی‌های بزرگی مانند اپل، فیس‌بوک و گوگل در تلاش هستند تا سیاست‌های حریم خصوصی خود را ساده‌سازی کرده و فهم آن‌ها را برای کاربران راحت‌تر کنند. بخشی از این اقدام به خاطر قوانین حریم خصوصی آیین‌نامه عمومی حمایت از داده‌های اروپا است که از کمپانی‌ها می‌خواهد که سیاست‌های استفاده از داده‌های کاربران را به‌صورت شفاف و واضح برای آن‌ها تشریح کنند.
 
بااین‌حال هنوز راه زیادی تا بهبود کامل سیاست‌های حریم خصوصی و انطباق با آن‌ها وجود دارد. دراین‌بین ابزاری مانند افزونه Mitigator ممکن است بتوانند در این راه به کاربران کمک کرده و هرگونه تخطی از سیاست‌های حریم خصوصی را به‌سرعت به کاربر اطلاع بدهند.
 
کد مطلب: 60823
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام