۲
۲
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰

زنبورهای قاتل، نگرانی بعدی جهان پس از کرونا

ایتنا- مقامات ایالات‌متحده از گسترش گونه‌ای بسیار خطرناک از زنبورهای سرخ آسیایی در واشنگتن نگران‌اند و اقداماتی را برای جلوگیری از تولیدمثل آن‌ها اتخاذ کرده‌اند.
زنبورهای قاتل، نگرانی بعدی جهان پس از کرونا
مقامات ایالات‌متحده از گسترش گونه‌ای بسیار خطرناک از زنبورهای سرخ آسیایی در واشنگتن نگران‌اند و اقداماتی را برای جلوگیری از تولیدمثل آن‌ها اتخاذ کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، نیش سمی زنبورهای سرخ غول‌پیکر آسیایی سالانه جان 50 نفر را در ژاپن می‌گیرد. آن‌ها سر زنبورهای عسل را از تن جدا می‌کنند و لاشه را به فرزندان خود می‌خورانند. اگرچه این زنبورها بومی شرق و جنوب شرقی آسیا هستند اما به‌تازگی بدون دلیل مشخص در ایالت واشنگتن و کانادا نیز دیده شده‌اند.
 
سوزان کوبی به‌عنوان پرورش‌دهنده زنبورعسل در دانشکده جسم شناسی دانشگاه ایالتی واشنگتن در بیانیه اخیرش اعلام کرد که:« آن‌ها با صورت عظیم زرد پرتقالی‌شان مثل هیولاهای بیرون آمده از کارتون‌ها هستند.» تاد مورای نیز به‌عنوان متخصص حشره‌شناس و گونه‌های تهاجمی دانشگاه واشنگتن نیز آن‌ها را زنبورهای سرخ بزرگی خواند که نه‌تنها یک فاجعه برای سلامت بشر هستند بلکه شکارچیان اصلی زنبورهای عسل نیز هستند.
 
این زنبورها می‌توانند تنها در چند ساعت یک کندو را از بین ببرند و ازآنجایی‌که گونه‌های مختلف زنبورهای عسل در حال حاضر به لطف دستان بشر در حال انقراض هستند، وجود این زنبورهای سرخ برای آن‌ها تهدید بسیار بزرگی است.
 
زمستان گذشته افراد محلی ساکن مناطق مختلف وات کام تعداد انگشت‌شماری از نمونه‌های مرده این زنبورهای سرخ را مشاهده کردند. سپس مقامات در ماه نوامبر یکی از این زنبورها را در مرز کانادا در وایت راک کشف کرد. طبق گفته گاردین ، ایالت واشنگتن در ماه دسامبر کشف چهار مورد از این زنبورها را در این منطقه تائید کرد.
 
 زنبورهای قاتل، نگرانی بعدی جهان پس از کرونا
 
مقامات چندین نمونه را برای تجزیه‌وتحلیل به آزمایشگاه‌های ژاپن فرستادند. دانشمندان در آنجا تائید كردند كه آن‌ها همان زنبورهای سرخ آسیایی هستند که بدون هیچ دلیلی در واشنگتن دیده شده‌اند. این آزمایشگاه کشف کرد که زنبورهای یافت شده وات کام و جزیره ونکوور ربطی به هم ندارند پس احتمالا در دو رخداد جدا سر از این مناطق درآورده‌اند.
 
این کشف با پیامدهای وحشتناکی همراه است. ملکه زنبورهای سرخ می‌تواند به طول دو اینچ رشد کند  و نیش آن‌ها زهر قدرتمندی دارد که با نیش مارسمی قابل قیاس است. آن‌ها برخلاف زنبورهای عسل می‌توانند چندین بار با استفاده از نیش سوزنی خود انسان‌ها را هدف قرار بدهند.
 
بااین‌حال نگرانی اصلی انسان‌ها از بابت نیش این حشرات مخرب نیست بلکه آن‌ها می‌توانند با سرعت زیادی کندوهای عسل را از بین ببرند. ملکه زنبورهای سرخ در ماه آوریل از خواب زمستانی بیدار می‌شود و کارگران به لانه‌سازی می‌پردازند. پیک تخریب آن‌ها در اواخر تابستان و اوایل پاییز است چراکه کارگران در این بازه زمانی به دنبال غذا می‌روند و زنبورهای عسل و حتی گونه‌های دیگر زنبورها را شکار می‌کنند.
 
 به‌این‌ترتیب دقیقا در همین بازه زمانی می‌توان به آن‌ها آسیب زد و روند جلوگیری از شیوع آن‌ها باید چند سال ادامه داشته باشد. برای رسیدن به این هدف مقامات آمریکا با شروع چرخه حیات این زنبورها در سال جاری میلادی جنگی تمام‌عیار را با این گونه‌های بالقوه تهاجمی آغاز کرده‌اند.
 
کد مطلب: 60808
نام شما
آدرس ايميل شما


حامد
feedback
Netherlands
جهان شما هم که آمریکاست. حدود 240 کشور در دنیا وجود داره. اونا حساب نیستن نه؟ چون تو آمریکا پیدا شده پس نگرانی بعدی جهانه!!!
reza
feedback
تو جنگل های شمال ایران هم 2 ساله من میبینم تو تنه یک درخت ، زندگی می کنند هیچ پرنده ای هم بهشون نزدیک نمیشه بسیار هم مهاجم هستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام