کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یو.اس.بی 4 جهان را برای مانیتورهای 8K آماده خواهد کرد

سايت خبری ايتنا , 22 ارديبهشت 1399 ساعت 11:05

ایتنا- شواهد به‌دست‌آمده حاکی از آن است که یواس‌بی 4 قرار است تا به‌عنوان رابط اصلی مانیتورهای 8K و حتی 16K به کار برود.


شواهد به‌دست‌آمده حاکی از آن است که یواس‌بی 4 قرار است تا به‌عنوان رابط اصلی مانیتورهای 8K و حتی 16K به کار برود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، روزبه‌روز به زمان عرضه فناوری یواس‌بی 4 نزدیک می‌شویم و این فناوری آماده است تا با سرعت دو برابری خود یواس‌بی 3.2 را کنار بزند. بااین‌حال به‌تازگی  انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئویی  اعلام کرده است که به‌صورت کامل از پهنای باند در دسترس برای استاندارد DisplayPort 2.0 پشتیبانی خواهد کرد.
 
این امر به معنای آن است که یواس‌بی 4 روی دستگاه‌های نیازمند سرعت بسیار بالا نظیر مانیتورهای 8K یا حتی 16K 60 گیگاهرتزی نیز کار خواهد کرد. یواس‌بی 4 می‌تواند به‌صورت داده‌ها را همزمان با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه ارسال و دریافت کند و انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئویی با سخت‌افزار جدیدی به نام DisplayPort Alt Mode 2.0 از این مزیت استفاده کرده است.
 

 
 
ازآنجایی‌که DisplayPort در درجه اول برای ویدیوها مورداستفاده قرار می‌گیرد و داده‌ها را یک‌طرفه از کامپیوتر به مانیتور انتقال می‌دهد، استاندارد Alt Mode 2.0 پین‌های داده یواس‌بی نوع C را به نحوی بازخوانی می‌کند که تنها در یک مسیر فعالیت کند و به‌این‌ترتیب سرعت دو برابر می‌شود.
 
بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده، Alt Mode 2.0 از کابل‌های یواس‌بی 4 عادی پشتیبانی می‌کند. به‌این‌ترتیب مانیتورها به کنترل‌کننده‌های یواس‌بی 4 نیاز نخواهند داشت و همین امر طراحی صفحه‌نمایش‌ها را آسان‌تر خواهد کرد. ازآنجایی‌که این سیستم از استاندارد Thunderbolt 3 نیز پشتیبانی می‌کند، سو ای بی 4 به یک استاندارد اتصال عمومی برای تلفن‌های همراه هوشمند، کامپیوترها و فناوری‌هایی نظیر گیمینگ، داکینگ و... تبدیل خواهد شد.


کد مطلب: 60807

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/60807/یو-اس-بی-4-جهان-مانیتورهای-8k-آماده-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir